Dodaj publikację
Autor
Joanna Grzesica
Data publikacji
2018-07-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny z zakresu uspołeczniania - zajęcia pozalekcyjne, szkoły specjalne, zakłady lecznicze.
 Pobierz (docx, 12,1 KB)

Podgląd treści

Umiem się znaleźć w każdym miejscu i sytuacji

Cele:

- podniesienie wiary w samego siebie

- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych, nowych i zaskakujących

- poznanie, przypomnienie i utrwalenie zachowań aprobowanych społecznie

Cykl spotkań:

1.„ Restauracja, kawiarnia, bar itp.”

- co robię od wejścia aż do wyjścia

- co powinienem (czego nie) jako klient

- co czuję jako obsługujący lub osoba przebywając obok ( w przypadku negatywnych zachowań)

2. „Szkoła, świetlica, biblioteka”

- co powinienem (czego nie) jako uczeń lub korzystający z biblioteki

- co czuję jako osoba tam pracująca ( w przypadku negatywnych zachowań)

3. „ Kościół, kolęda”

- co powinienem (czego nie) jako uczestniczący we mszy św. i jako przyjmujący kolędę

- co czuję jako ksiądz lub osoba siedząca obok w kościele ( w przypadku negatywnych zachowań)

4. „ Ulica, droga, jezdnia, chodnik, pobocze”

- zasady zachowania, podstawowe zasady ruchu

- co wolno, czego nie, co może stanowić zagrożenie

- ja jako przechodzień

- co czuję jako osoba przechodząca obok albo kierowca ( szczególnie w przypadku negatywnych zachowań)

5. „Sklep, centrum handlowe, stragan, jarmark, targ”

- co robię od wejścia aż do wyjścia

- co powinienem (czego nie) jako kupujący

- co czuję jako sprzedający albo tam pracujący ( w przypadku negatywnych zachowań)

6.„Park, plac zabaw, skwer”

- zasady zachowania

- co wolno, czego nie, co może stanowić zagrożenie

- co czuję jako osoba przechodząca obok ( szczególnie w przypadku negatywnych zachowań)

7. „Kino, teatr, występ np. na rynku”

- co robię od wejścia aż do wyjścia

- co powinienem (czego nie) jako korzystający

- co czuję jako pracownik lub osoba przebywająca ze mną ( w przypadku negatywnych zachowań)

8. „Basen, rzeczka, sadzawka, park wodny”

- co robię od wejścia aż do wyjścia

- co powinienem (czego nie) jako korzystający

- co czuję jako obsługujący lub wpółkorzystający ( w przypadku negatywnych zachowań)

9. „Lekarz, przychodnia”

- co robię od wejścia aż do wyjścia

- co powinienem (czego nie) jako pacjent

- co czuję jako pracownik albo osoba będąca obok (szczególnie w przypadku negatywnych zachowań)

10. „Sanatorium, ośrodek leczniczy, szpital”

- co powinienem (czego nie) jako pacjent

- co czuję jako osoba tam pracująca albo przebywająca obok ( szczególnie w przypadku negatywnych zachowań)

11. „Imprezy, dyskoteki, urodziny, imieniny”

- co robię od wejścia aż do wyjścia

- co powinienem, co wypada (a co nie) jako gość

- co czuję jako gospodarz ( w przypadku negatywnych zachowań)

12. „ Poczta, telefon”

- zasady korzystania z aparatu

- co robię od wejścia aż do wyjścia na pocztę

- co powinienem (czego nie) jako korzystający

- co czuję jako pracownik poczty lub ludzie przebywający w pobliżu ( w przypadku negatywnych zachowań)

13. „Komunikacja – autobus, autokar, tramwaj, metro pociąg, trolejbus, taksówka, samolot, statek ...