Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Marszalek
Data publikacji
2018-10-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
20

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Krótka analiza wyników sprawdzianu diagnozującego umiejętności językowe uczniów
 Pobierz (doc, 44,5 KB)

Podgląd treści


ANALIZA SPRAWDZIANU

Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE VI

Sprawdzian z języka angielskiego w klasie VI odbył się … Sprawdzał on umiejętności uczniów w zakresie czterech podstawowych wymagań ujętych w podstawie programowej języka obcego nowożytnego dla II etapu edukacyjnego tj. :

1. Znajomość środków językowych (uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych);

2. Rozumienie wypowiedzi pisemnych( uczeń rozumie ogólny sens tekstu; uczeń wyszukuje w tekście proste szczegółowe informacje;);

3. Rozumienie ze słuchu ( uczeń rozumie ogólny sens prostych tekstów, intencje rozmówców; rozpoznaje rodzaje sytuacji komunikacyjnych; wyszukuje proste informacje w prostym tekście słuchanym; reaguje na polecenia;)

4. Znajomość funkcji językowych ( podawanie swoich upodobań, wyrażanie emocji, podawanie informacji o miejscu zamieszkania, mówienie o swoich umiejętnościach, udzielanie odpowiedzi, wyrażanie podziękowania; prośby).

Uczniowie mogli uzyskać maksymalnie 40 punktów ze sprawdzianu, w tym z poszczególnych części:

- znajomość środków językowych (zad.7, 8) - 6 pkt.

- rozumienie wypowiedzi pisemnych (zad 9, 10, 11) - 11 pkt.

- rozumienie ze słuchu (zad. 1,2,3,4) - 15 pkt.

- znajomość funkcji językowych (zad.5,6) - 8 pkt.

Do sprawdzianu przystąpiło 8 uczniów.

OMÓWIENIE WYNIKÓW SPRAWDZIANU

1. Wyniki poszczególnych uczniów:

• A01 – 22 pkt (55%)

• A02 – 24 pkt (60%)

• A03 – 22 pkt (55%)

• A04 – 30 pkt (75%)

• A05 – 33 pkt (82,5%)

• A07 – 32 pkt (80%)

• A08 – 32 pkt (80%)

• A09 – 28 pkt (70%)

2. Średni wynik klasy uzyskany ze sprawdzianu to 28 pkt, co stanowi 70%.

Wynik najwyższy uzyskała: …– 33pkt (82,5%).

Wynik najniższy uzyskało 2 uczniów:…, …– 22 pkt (55%)

Rozstep wyników kształtuje się na poziomie 11pkt.

3. Szczegółowe wyniki dla każdego wymagania:

• znajomość środków językowych - 67%

• rozumienie wypowiedzi pisemnych - 59%

• rozumienie ze słuchu – 74%

• znajomość funkcji językowych – 83%

4. Wskaźnik łatwości zadań:

|Wartość wskaźnika łatwości |Zadanie |Numery zadań |
|0 - 0,19 |bardzo trudne |--- |
|0,20 - 0,49 |trudne |10 |
|0,50 - 0,69 |umiarkowanie trudne |3, 5, 8, 11 |
|0,70 – 0,89 |łatwe |1, 2, 4, 7, 9 |
|0,90 – 1,00 |bardzo łatwe |--- |

ANALIZA WYNIKÓW:

1. Wyniki uzyskane przez uczniów na sprawdzianie wskazują na to, że pięciu uczniów klasy VI opanowało wiadomości i umiejętności z języka angielskiego na poziomie dobrym (ich wyniki mieszczą się w przedziale 70-82,5%). Trzech uczniów wykazało się umiejętnościami na poziomie dostatecznym (55-60%).

2. Najsłabiej uczniowie wypadli w części sprawdzającej rozumienie treści pisemnych tj. rozumieniu ogólnego sensu tekstu, wyszukiwaniu prostych informacji szczegółowych w tekście, rozpoznawaniu różnych rodzajów tekstów np. e-mail, zaproszenie, list prywatny, ogłoszenie. Aż trzech uczniów uzyskało 0 pkt za zadanie 10, które polegało na wyszukaniu szczegółowych ...