Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Data prowadzenia zajęć: 21.01.2018r.
Temat bloku: Mądrości babcia i dziadka.
Temat dnia: Bez babci i dziadka..ani rusz. Utrwalenie wiadomości o poznanych częściach
mowy.
Cel główny: Indywidualizacja pracy ucznia na lekcji.
Cele:
Umacnianie naturalnych więzi uczuciowych pomiędzy dziećmi, rodzicami i
dziadkami. Wdrażanie i zachęcanie dzieci do okazywania szacunku, miłości i
przywiązania rodzicom, dziadkom i innym członkom rodziny; pamiętanie o ich
świętach.
Wykorzystanie zdobytych umiejętności i wiadomości podczas wykonywania zadań
gramatycznych i matematycznych.
Kształtowanie u dzieci umiejętności dostrzegania wartości rodziny.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
czyta i rozumie teksty, wyciąga z nich wnioski, wyszukuje w tekście potrzebne informacje;
wypowiada się na temat święta babci i dziadka;
potrafi samodzielnie dokończyć rozpoczęte zdanie;
układa pytania do ilustracji;
wie, jak pisze się „nie” z rzeczownikami i czasownikami;
posiada wiedzę na temat części mowy, potrafi je znaleźć i utworzyć;
odmienia czasowniki przez osoby;
stosuje kolejność działań w mnożeniu w zakresie 50;
Formy:
zbiorowa, grupowa, indywidualna jednolita i zróżnicowana
Metody:
słowne, oglądowe, działań praktycznych,
Środki dydaktyczne:
prezentacja mulimedialna – przebieg zajęć, tekst wiersza, tekst z lukami, karty pracy polonistyczne, karta pracy matematyczna, ilustracje babć i dziadków z wnuczętami, karty z pytaniami do psychozabawy, serduszka do ewaluacji, rzutnik, komputer, tablica multimedialna.
Przebieg zajęć:
Wprowadzenie do tematu – 1 slajd prezentacji.
Rozwiązanie zaszyfrowanej wiadomości – babciu i dziadku kochamy Was (załącznik nr 1). Sprawdzenie poprawności wykonania zadania. Praca indywidualna, jednolita.
Nawiązanie do tematu dnia. Swobodne wypowiedzi na temat święta babci i dziadka, które przypadają 21 i 22 stycznia. Praca zbiorowa.
Ciche czytanie ze zrozumieniem wiersza pt.: „ Dom”(załącznik nr 2). Praca indywidualna.
Analiza wiersza ukierunkowana pytaniami Praca indywidualna, jednolita.
Test niedokończonych zdań (załącznik nr 3). Praca indywidualna, zróżnicowana. (załącznik nr 3 - a).
Metoda kosza i walizki – utrwalenie pisowni „nie” z czasownikami i rzeczownikami. Podział na wady i zalety (załącznik nr 4).Omówienie zadania – objaśnienie do samodzielnego wykonania w domu jako pracy domowej. Praca indywidualna, jednolita.
Ukryte części mowy-mini test (załącznik nr 5). Praca indywidualna, jednolita.
Tworzenie przymiotników i czasowników do podanych rzeczowników (załącznik nr 6) Praca indywidualna, zróżnicowana
Dopisywanie cech ludzi do podanych rzeczowników. (załącznik nr 7 ) Praca indywidualna, zróżnicowana. (załącznik nr 7- a )
Odmiana czasownika przez osoby. (załącznik nr 8). Praca indywidualna, jednolita.
Matematyczna karta pracy – wykonywanie obliczeń z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań. (załącznik nr 9). Praca indywidualna, zróżnicowana. (załącznik nr 9- a).
Psychozabawa „ Czy wiesz wszystko o swoich dziadkach?” Kolorowanie serduszek przy odpowiedzi na TAK. Praca indywidualna, jednolita.
Sprawdzenie wyników zabawy przez zliczenie ilości serduszek przez każde dziecko.
Przypomnienie ...