Dodaj publikację
Autor
Marzena Psik
Data publikacji
2018-11-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
106

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Do lekcji przygotowałam prezentację, którą również chciałam załączyć do scenariusza.
 Pobierz (docx, 34,6 KB)

Podgląd treści

Data prowadzenia zajęć: 21.01.2018r.

Temat bloku: Mądrości babcia i dziadka.

Temat dnia: Bez babci i dziadka..ani rusz. Utrwalenie wiadomości o poznanych częściach

mowy.

Cel główny: Indywidualizacja pracy ucznia na lekcji.

Cele:

Umacnianie naturalnych więzi uczuciowych pomiędzy dziećmi, rodzicami i

dziadkami. Wdrażanie i zachęcanie dzieci do okazywania szacunku, miłości i

przywiązania rodzicom, dziadkom i innym członkom rodziny; pamiętanie o ich

świętach.

Wykorzystanie zdobytych umiejętności i wiadomości podczas wykonywania zadań

gramatycznych i matematycznych.

Kształtowanie u dzieci umiejętności dostrzegania wartości rodziny.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

czyta i rozumie teksty, wyciąga z nich wnioski, wyszukuje w tekście potrzebne informacje;

wypowiada się na temat święta babci i dziadka;

potrafi samodzielnie dokończyć rozpoczęte zdanie;

układa pytania do ilustracji;

wie, jak pisze się „nie” z rzeczownikami i czasownikami;

posiada wiedzę na temat części mowy, potrafi je znaleźć i utworzyć;

odmienia czasowniki przez osoby;

stosuje kolejność działań w mnożeniu w zakresie 50;

Formy:

zbiorowa, grupowa, indywidualna jednolita i zróżnicowana

Metody:

słowne, oglądowe, działań praktycznych,

Środki dydaktyczne:

prezentacja mulimedialna – przebieg zajęć, tekst wiersza, tekst z lukami, karty pracy polonistyczne, karta pracy matematyczna, ilustracje babć i dziadków z wnuczętami, karty z pytaniami do psychozabawy, serduszka do ewaluacji, rzutnik, komputer, tablica multimedialna.

Przebieg zajęć:

Wprowadzenie do tematu – 1 slajd prezentacji.

Rozwiązanie zaszyfrowanej wiadomości – babciu i dziadku kochamy Was (załącznik nr 1). Sprawdzenie poprawności wykonania zadania. Praca indywidualna, jednolita.

Nawiązanie do tematu dnia. Swobodne wypowiedzi na temat święta babci i dziadka, które przypadają 21 i 22 stycznia. Praca zbiorowa.

Ciche czytanie ze zrozumieniem wiersza pt.: „ Dom”(załącznik nr 2). Praca indywidualna.

Analiza wiersza ukierunkowana pytaniami Praca indywidualna, jednolita.

Test niedokończonych zdań (załącznik nr 3). Praca indywidualna, zróżnicowana. (załącznik nr 3 - a).

Metoda kosza i walizki – utrwalenie pisowni „nie” z czasownikami i rzeczownikami. Podział na wady i zalety (załącznik nr 4).Omówienie zadania – objaśnienie do samodzielnego wykonania w domu jako pracy domowej. Praca indywidualna, jednolita.

Ukryte części mowy-mini test (załącznik nr 5). Praca indywidualna, jednolita.

Tworzenie przymiotników i czasowników do podanych rzeczowników (załącznik nr 6) Praca indywidualna, zróżnicowana

Dopisywanie cech ludzi do podanych rzeczowników. (załącznik nr 7 ) Praca indywidualna, zróżnicowana. (załącznik nr 7- a )

Odmiana czasownika przez osoby. (załącznik nr 8). Praca indywidualna, jednolita.

Matematyczna karta pracy – wykonywanie obliczeń z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań. (załącznik nr 9). Praca indywidualna, zróżnicowana. (załącznik nr 9- a).

Psychozabawa „ Czy wiesz wszystko o swoich dziadkach?” Kolorowanie serduszek przy odpowiedzi na TAK. Praca indywidualna, jednolita.

Sprawdzenie wyników zabawy przez zliczenie ilości serduszek przez każde dziecko.

Przypomnienie ...