Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ OTWARTYCH
Opracowała: Maria Magdalena Dąbrowska
Grupa dzieci: Trzylatki
Czas trwania: 45 minut
Czas realizacji: 10.02.2017
Temat: Gdy pada śnieg…… dzieci się nie nudzą.
Hasła programowe:
Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
Cele operacyjne – Dziecko:
Chętnie uczestniczy w zabawach prowadzonych przez nauczyciela;
Reaguje na ustalone sygnały słowne;
Odczuwa przyjemność z zabawy z rodzicem;
Porusza się do muzyki dostosowując się jej charakteru;
Przelicza w zakresie 3;
Zna pojęcie „koło”;
Próbuje posługiwać się nożyczkami;
Świadomie reguluje swój oddech;
Doskonali swoją sprawność manualną;
Doznaje nowych wrażeń dotykowych.
Formy: zbiorowa, indywidualna
Metody: metoda E. J. Dalcroze’a; pedagogika zabawy KLANZA; metoda gier i zabaw (zabawy ruchowo – naśladowcze)
Środki dydaktyczne: chusta Klanza; białe, papierowe kółka (wielkości płyty CD); odtwarzacz CD, muzyka, nożyczki, rurki, miski (28), łyżki (28); folia na dywan, barwniki spożywcze, mąka ziemniaczana, piłeczki
Literatura: Bliżej przedszkola;
Przebieg zajęć
1. Przywitanie
N. wita się z dziećmi i ich rodzicami piosenką „Do koła…” Wszyscy naśladują gesty nauczyciela.
2. „Zabawy na śniegu” – masażyk relaksacyjny.
Dzieci łączą się w pary ze swoimi rodzicami. Nauczyciel recytuje tekst rymowanki. Rodzic masuje plecy dziecka według instrukcji. Po kilku powtórzeniach następuje zamiana ról.
Gdy śnieg z nieba prószy wkładamy czapkę na uszy.
A kiedy śniegu dużo napada, to wtedy zaczyna się świetna zabawa.
Ania na łyżwach piruety kręci. Tomek na nartach slalomem pędzi.
Franek na sankach mknie niczym strzała.
Ola śnieżkami rzuca w Michała.
3. „Kółko graniaste” – zabawa tradycyjna.
Dzieci bawią się z rodzicami do znanej piosenki (zabawa z wykorzystaniem chusty Klanza).
4. „Śniegowa opowieść”
Dzieci stają dookoła chusty Klanza, trzymając ją za uchwyty. Nauczyciel opowiada „bajkę”, a zadaniem dzieci jest odpowiednio reagować na usłyszane słowa.
Słońce – mocno naciągamy chustę
Niewielki śnieg – delikatnie wachlujemy chustą
Burza śnieżna – mocno wachlujemy chustą
Igloo – chowamy się pod chustę
Pewnego zimowego poranka rodzina Eskimosów wybrała się na spacerek. Na czele szedł wielki tata – Eskimos, za nim mama – Eskimoska na obcasach, a z tyłu raźno podskakiwały trzy Eskimoski: duży, średni i malutki. Na niebie świeciło piękne słońce, a cała rodzinka wesoło maszerowała. Nagle na niebie pojawiła się malutka chmurka, z której poprószył niewielki śnieżek. Malutka chmurka zmieniła się w wielką chmurę, z której sypał wielki śnieg. Nasza rodzinka musiała więc tę burzę śnieżną przeczekać w igloo. W igloo było miło, ciepło i przytulnie, ale w końcu śnieg przestał padać ...