Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Autor: Katarzyna Goryczka
Przedmiot: język angielski w gastronomii- lekcja otwarta
Klasa: ZSZ w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, 1 godzina angielskiego tygodniowo
Temat: How does it taste?- Opisywanie walorów smakowych wybranych produktów spożywczych.
Cel ogólny:
opisywanie walorów smakowych i jakościowych wybranych produktów
utrwalenie przymiotników
Cele szczegółowe:
Uczeń :
zna i właściwie dobiera podstawowe przymiotniki opisujące jakość żywności
opisuje wybrane produkty spożywcze pod kątem struktury i smaku (stosuje czasownik „to be” we właściwej formie)
rozwiązuje proste zagadki dotyczące wybranych produktów
Cele wychowawcze:
kształcenie umiejętności pracy w grupach
mobilizowanie wszystkich uczniów (bez względu na umiejętności językowe) do aktywnego uczestnictwa w zajęciach i mówienia w języku angielskim
Czas trwania: 45 minut
Metody pracy: indywidualna, grupowa, zastosowanie materiałów autentycznych
Materiały dydaktyczne:
karty z angielskimi i polskimi przymiotnikami
próbki owoców, warzyw i innych produktów spożywczych
karty pracy z zagadkami
Przebieg zajęć:
1.Czynności organizacyjne: powitanie, sprawdzenie obecności, zapoznanie z tematem lekcji
2.Warm up- uczniowie dzielą się na grupy. Każda grupa otrzymuje wymieszany zestaw angielskich i polskich przymiotników, które poznawali na poprzedniej lekcji. Mają 5 minut, aby je uporządkować- dobrać w pary (zał.1). Po zakończonym zadaniu następuje głośne odczytanie par wyrazów- ćwiczenie wymowy i znaczenia słów.
3.Nadal praca w grupach. Uczniowie wybierają dla siebie jeden z zestawów produktów spożywczych, które ukryte są pod kubeczkami. Z zamkniętymi oczami próbują je, opisują je używając powtórzone wcześniej przymiotniki, zgadują, co to jest. Nauczyciel zadaje pytania dodatkowe typu: Is it fresh?Is it soft? Następnie dopasowują opisy przygotowane przez nauczyciela do produktów, które są w wybranym przez nich zestawie.(zał.2)
3. Zagadki- praca indywidualna. Uczniowie czytają krótkie opisy i zgadują o jaki produkt chodzi. (zał.3)
4 Zadanie domowe- napisz 2 krótkie zagadki opisujące wybrany przez ciebie produkt spożywczy.
5 Podsumowanie lekcji, dokonanie oceny pracy uczniów na zajęciach, nagrodzenie najbardziej aktywnych.
ZAŁ. 1 PARY WYRAZÓW
fresh
świeży
off
zepsuty
delicious
pyszny
raw
surowy
ripe
dojrzały
rotten
zgniły
soft
miękki
hard
twardy
sweet
słodki
salty
słony
bitter
gorzki
sour
kwaśny
spicy
pikantny
mouldy
spleśniały
crunchy
chrupiący
ZAŁĄCZNIK 2.OPIS PRÓBOWANYCH PRODUKTÓW- DOPASOWANIE.
It’s soft. It’s sweet.
It’s juicy. It’s very sour.
It’s bitter. It’s soft.
It’s juicy. It’s crunchy.
It’s sweet.
It’s salty. It’s crunchy.
It’s spicy.
It’s hard. It’s sweet.
It’s juicy. It’s soft. It’s sweet or sour.
banana
lemon
cheese
apple
crisp
ketchup
candy ...