Dodaj publikację
Autor
Barbara Kadela
Data publikacji
2019-01-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
35

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji muzyki dla klasy V.
 Pobierz (docx, 19,2 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji muzyki

Nauczyciel: ……..

Szkoła Podstawowa ………

Klasa: V

Temat lekcji: Muzyka jest wokół nas.

Data: ………..

Cel główny: Wzmocnienie zainteresowania muzyką w toku różnorodnych działań twórczych.

Cele szczegółowe:

- wzbudzanie ciekawości poznawczej;

- rozwój ekspresji twórczej i wyobraźni;

- umiejętność zróżnicowania źródeł dźwięków;

- wiara we własne możliwości twórcze;

- umiejętność współpracy w grupie.

Cele w języków ucznia:

Po tej lekcji będziecie potrafili wymienić źródła dźwięku w przyrodzie i w świecie wytworów człowieka oraz wskazać różnicę między nimi.

Będziecie również potrafili wymienić różne źródła hałasu i zrozumieć wpływ hałasu na zdrowie człowieka i na przyrodę.

Na Co Bezu: Po tej lekcji uczniowie będą potrafili wymienić źródła dźwięku, a także będą dbać o ciszę w swoim otoczeniu i troszczyć się o czystość środowiska.

Forma: śpiew, tworzenie odgłosów, gra na instrumentach.

Środki dydaktyczne: instrumenty Orffa, płyta z nagraniem „Fluorescencji” Pendereckiego, tekst i nagranie piosenki „Wokół wszystko gra”, patyczki z imionami, tekst wiersza ks. Twardowskiego „Klasówka z religii”, metodniki, tabela decybeli..

Przebieg lekcji:

Powitanie.

Czynności organizacyjne, sprawdzenie obecności.

Zapoznanie uczniów z tematem lekcji i celami w języku ucznia.

Zapoznanie z wierszem ks. Twardowskiego pt. „Klasówka z religii”.

Pytania kluczowe:

A. Dlaczego w lesie można usłyszeć inne dźwięki, niż w mieście i w naszym domu?

-B. Jak myślicie, co by było, gdyby drzewa umiały mówić?

Zabawa słuchowa.

Słuchanie „Fluorescencji” K. Pendereckiego. (2’50’’)

Zabawa instrumentalna.

Wysłuchanie piosenki „Wokół wszystko gra”. Śpiewanie z zastosowaniem instrumentów perkusyjnych. (Ocena koleżeńska)

Podsumowanie: Czy potraficie wymienić źródła dźwięku w przyrodzie? Jakie są źródła hałasu na ulicy i w domu? Czy hałas ma szkodliwy wpływ na zdrowie człowieka i zwierząt?

Wnioski. Tabela decybeli.

Zadanie domowe dla chętnych.

Podziękowanie i zakończenie lekcji.

„Wokół wszystko gra”

Czy chcesz posłuchać, jak wokół wszystko gra,

Jak szumią drzewa, wesoło śpiewa ptak.

Krople deszczu dźwięczą tak,

Już dobrze wiemy, o czym opowiada świat.

„Lekcja religii”

Dziękuję Ci, że otrzymałem słuch, bo już słyszę:brzęk, łoskot, łomot, jęk, grzmot, stukot, tupot,tętent, trzask, huk, bek, rumor, głos, wrzask, ryk,świst, krzyk, klekot, bełkot, turkot, zgrzyt, gwizd,szmer, szept, krótki i długi płacz, jak cyka świerszcz,jak dzwoni makówka, jak biegnie szereg bosych nóg i jak biegną dwie bose nogi.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tablica decybeli:

Co? Ile decybeli? Jak odczuwamy?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koncert rockowy 130 granica bólu

Silnik samolotu 100-120 szkodliwy dla zdrowia hałas

Motocykl 80-90 uciążliwy hałas

Telefon 60-70 uciążliwy hałas

Mowa 50 stan normalny

Szept 30-40 spokój

Oddech 10-20 spokój

KONSPEKT (metodniki, ksero z tekstami, pyta z nagraniami wcześniej uruchomić, instrumenty z sali 1, zapisać temat ...