Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Lekcja otwarta języka angielskiego dla klasy VI
Czas trwania:45 minut
Temat zajęć: Budowa oraz zasady użycia konstrukcji gramatycznej: “to be going to”.
Prowadzący zajęcia: Joanna Superson
Cele przewidziane do osiągnięcia:
Uczeń:
-zna zasady użycia i budowy konstrukcji gramatycznej „to be going to..”,
- potrafi użyć konstrukcje w zdaniach twierdzących, pytających i
( zamiary i plany na przyszłość oraz przewidywania i prognozy);
Metody pracy: Metoda bezpośrednia, Metoda podająca,
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa,
Osiąganie zaplanowanych celów: Samodzielne tworzenie zdań z rozsypani. Wypełnianie luk. Przekształcanie zdań.
Uczeń potrafi:
-wykorzystać podane czasowniki oraz wstawić je do zdania w odpowiedniej formie przy użyciu konstrukcji „to be going to..”,
-stworzyć zdanie pytające lub przeczące do podanego zdania twierdzącego,
-przetłumaczyć zdanie z języka polskiego na język angielski z użyciem konstrukcji „be going to”.
Pomoce dydaktyczne : - podręcznik: Evolution plus kla klasy VI
-mini flash cards
- tablica interaktywna
-internet www.agendaweb.org/verb/ Future: be going to exercise
-rozsypanka wyrazowa ,
-prezentacja Power Point,
-Film „What are you going to do”- GOGO Youtube,
-piosenka White strips “We are going to be friends”
Przebieg lekcji:
I. Wprowadzenie
1) Powitanie.
2) Sprawdzenie obecności.
II. Część właściwa:
1. Warm up –rozgrzewka
( Gra crosses and noughts- kółko i krzyżyk- przypomnienie słownictwa z poprzedniej lekcji) nauczyciel dzieli uczniów na dwie grupy. Uczniowie podchodzą do tablicy i odgadują nazwę mini flash cards , którą wylosowali. Poprawna odpowiedź gwarantuje zdobycie punktu. Wygrywa grupa, która jako pierwsza zdobyła trzy krzyżyki lub koła.
2.Projekcja filmu: „We are going to do..” https://www.youtube.com/watch?v=whmVL8_ijv0
Nauczyciel zadaje pytania naprowadzające chcąc uzyskać odpowiedź „ O czym będzie dzisiejsza lekcja”
3. Podanie tematu lekcji oraz celów.
Prezentacja Power Point – przedstawianie oraz omówienie konstrukcji to be going to…,
Krótka notatka do zeszytu.
4. Stosowanie konstrukcji w zdaniach
A) Internet: Ćwiczenia ze strony www.agendaweb.org/verb . Uczniowie czytają zdania i podają poprawne odpowiedzi.
B) ćwiczenia z podręcznika
C) rozsypanka przygotowana przez nauczyciela. Uczniowie czytają poprawnie zdania i zapisują je w zeszycie.
5. Podsumowanie lekcji
Piosenka „ We are going to be friends”-
https://www.youtube.com/watch?v=PKfD8d3XJok
-uczniowie uzupełniają luki w tekście.
6. Ewaluacja:
Lekcja była o ……
Z lekcji zapamiętałem…..
Najbardziej podobało mi się……
Załączniki:
-piosenka słowa,
-piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=PKfD8d3XJok
-film: https://www.youtube.com/watch?v=whmVL8_ijv0
THE WHITE STRIPES
WE ARE GOING TO BE FRIENDS
Fall is here, hear the yellBack to…….. , ring the bellBrand new shoes, walking bluesClimb the fence, books and ...