Dodaj publikację
Autor
Ilona Lewandowska
Data publikacji
2019-04-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
76

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dodawanie i dejmowanie w zakresie 20.
 Pobierz (docx, 12,1 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej dla klasy Ia

Zapis w dzienniku: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

Czas zajęć: 45 minut

Cel:

- dodaje i odejmuje w zakresie 20 ,

- porównuje liczby za pomocą znaków: <, >, =,

Nacobezu:

Podczas zajęć będę zwracała uwagę na to, czy dzieci potrafią:

- bezbłędnie dodawać i odejmować liczby w zakresie 20 w dowolny sposób (na palcach, liczydle, liczmanach),

- poprawnie stosować znaki <, >, =.

Środki dydaktyczne: zakrętki, karty z działaniami, kredki, ołówki, patyczki z działaniami, pojemniki do patyczków, kartoniki ze znakami: <,>,=.

Przebieg zajęć:

1. Przedstawienie celu zajęć:

Nauczyciel przedstawia uczniom temat, cel zajęć oraz czyta nacobezu.

2. Realizacja tematu.

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20

- Nauczyciel z pomocą dyżurnych rozdaje dzieciom materiały potrzebne do wykonania zadania: zakrętki oraz karty z działaniami. Zadaniem dzieci jest przyporządkowanie wyniku do działania (położenie nakrętki z wynikiem na odpowiednie działanie).

Zadania na porównywanie liczb za pomocą znaków: <,>,=

Dyżurni rozdają dzieciom karty pracy. Zadaniem uczniów jest wstawienie odpowiedniego znaku: <,>, = (położenie kartonika ze znakiem w odpowiednim miejscu).

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20

Dyżurni rozdają dzieciom kubki wypełnione piaskiem i patyczkami z działaniami. Uczniowie losują patyczki z działaniem i podają wynik. Jeżeli poprawnie odpowiedzą biorą patyczek, jeśli nie zostawiają. Gra toczy się do wylosowania wszystkich patyczków.

Ocena koleżeńska. Karta pracy na podsumowanie zajęć.

Dyżurni rozdają dzieciom karty pracy. Uczniowie rozwiązują zadania, wymieniają się kartkami i wspólnie z nauczycielem sprawdzają.

Zadania dodatkowe (Karty pracy).

3.Ewaluacja zajęć.

Każdy uczeń umieszcza buźkę na gazetce. Wybrani uczniowie ustnie wyrażają swoją opinię.