Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Z uśmiechem witam przedszkole”
scenariusz dni adaptacyjnych w grupie dzieci 3-letnich
Prowadzące:
Ewelina Stawska
Magdalena Gronowska
Termin realizacji:
30 – 31.08.2018
Cel główny:
- Tworzenie dzieciom warunków do adaptacji w przedszkolu
- Eliminacja stresu związanego z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej
Cele szczegółowe:
- Zmniejszenie u dzieci trudnych napięć emocjonalnych w pierwszych dniach pobytu w przedszkolu
- Zapoznanie dzieci i rodziców z organizacją, zasobami i bazą przedszkola
- Motywowanie dzieci do aktywnego uczestnictwa w zabawach zorganizowanych ułatwiających integrację w przedszkolu
- Nawiązanie bliskiego i serdecznego kontaktu w relacjach: nauczyciel – dziecko, nauczyciel – rodzic
- Nawiązanie przez rodziców aktywnej współpracy z przedszkolem
- Pedagogizacja rodziców w zakresie zaspokajania potrzeb dziecka jako warunku prawidłowego jego rozwoju
- Przezwyciężanie obaw rodziców przed zmianą środowiska swojego dziecka
- Uświadomienie dzieciom, że pobyt w przedszkolu może być dla nich ciekawą zabawą oraz formą radosnego działania
Przebieg spotkania
Dzień 1
Dzieci wraz z rodzicami spotykają się w szatni przedszkolnej z paniami. W szatni wspólnie z rodzicami odszukują swoje imię i nazwisko i nazywają obrazek na swoim znaczku (próbują zapamiętać).
1. Indywidualne przywitanie się z dziećmi i rodzicami poprzez podanie ręki – wręczenie plakietki w kształcie MISIA z imieniem i nazwiskiem dziecka
2. Zaproszenie dzieci i rodziców do zwiedzania sali i zapoznania się z jej wyposażeniem: oglądanie kącików zabaw, łazienki, leżakowni, szatni, nawiązywanie pierwszych kontaktów poprzez wspólną zabawę swobodną.
3. Zabawy integracyjne:
❖ Nauka piosenki na powitanie „Chodźmy wszyscy tu do koła...”
Chodźmy wszyscy tu do koła ( idziemy wszyscy po kole trzymając się za ręce )
Zabawimy się wesoło ( każdy obraca się wokół własnej osi )
Witamy wszyscy wraz ( kłaniamy się )
Na zabawę nadszedł czas ( podskokami obracamy się dookoła )
Prawa ręka, lewa ręka ( pokazujemy prawą a następnie lewą rękę )
Prawa noga, lewa noga ( pokazujemy prawą a następnie lewą nogę)
Cały tułów oraz głowa ( pokazujemy podane części ciała )
Witamy Was ( ukłon )
❖ „Powiedz misiowi jak masz na imię” - spotkanie w kole na dywanie – nawiązanie kontaktu poprzez pomachanie do siebie ręką oraz przedstawienie swoich imion przekazując sobie nawzajem pluszowego misia. Miś krąży z rąk do rąk. Każdy kto trzyma misia wymawia swoje imię np. Jestem …
❖ „ Co dzieci robią w przedszkolu ?” – swobodne wypowiedzi dzieci na temat przedszkola ukierunkowane pytaniami nauczyciela:
- Co to jest w przedszkole ?
- Co dzieci mogą robić w przedszkolu?
- Jak zachowujemy się w przedszkolu?
- czego nie wolno robić w przedszkolu?
❖ Zabawy ruchowe metodą W. Sherborne:
• „Witanie się różnymi częściami ciała” – dzieci chodzą po całej sali w rytm muzyki, na przerwę dzieci słuchają nauczyciela którą częścią ciała mają się przywitać z sąsiadem.
• „Dwa Malutkie Misie”- zabawa ...