Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA
Imię i nazwisko dziecka: ……………………………………………………………
Data urodzenia dziecka: …………………………………………………………
Data obserwacji ( miesiąc):
wstępna ……………………………….
półroczna ……………………………….
końcowa ……………………………….
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Obserwowana cecha
Obserwacja 1
Obserwacja 2
Obserwacja 3
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
Rozpoznaje swój znaczek
Samodzielnie zakłada niektóre części garderoby
Samodzielnie zakłada obuwie
Zgłasza i samodzielnie korzysta z toalety
Samodzielnie myje ręce i zęby
Korzysta z chusteczek higienicznych
Samodzielnie spożywa posiłki z użyciem sztućców
Sprząta po sobie zabawki
Podejmuje zabawy konstrukcyjne ( budowanie)
Prawidłowo używa chwytu pisarskiego
Uczestniczy i wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
Uczestniczy w zabawach ruchowych
Podejmuje działania manualne ( wycinanie, lepienie itp.)
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Obserwowana cecha
Obserwacja 1
Obserwacja 2
Obserwacja 3
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
Rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
Rozstaje się z rodzicami bez lęku
Zgłasza swoje dolegliwości
Wchodzi w konflikty z innymi dziećmi
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Obserwowana cecha
Obserwacja 1
Obserwacja 2
Obserwacja 3
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
Nawiązuje kontakt z rówieśnikami
Bawi się w grupie
Podaje swoje imię i nazwisko
Potrafi podać swój adres zamieszkania
Używa zwrotów grzecznościowych
Reaguje i wykonuje proste polecenia nauczyciela
Przestrzega zasad przyjętych przez grupę
Wymienia imiona rodziców
Aktywnie uczestniczy w zajęciach
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Obserwowana cecha
Obserwacja 1
Obserwacja 2
Obserwacja 3
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
Nazywa miejscowość w której mieszka
Nazywa kraj w którym mieszka
Nazywa stolicę Polski
Rozpoznaje symbole narodowe
Rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
Wymienia pory roku
Wymienia dni tygodnia
Wskazuje i nazywa części ciała
Śpiewa poznane piosenki w przedszkolu
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Obserwowana cecha
Obserwacja 1
Obserwacja 2
Obserwacja 3
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
tak
nie
czasem
Recytuje krótki wiersz z pamięci
Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
Podejmuje próby przeliczania przedmiotów
Rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w różnych środowiskach
Rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa
Słucha czytanych bajek, opowiadań, wierszy
Chętnie rysuje, maluje
Segreguje przedmioty według określonego kryterium
Mówi prostymi zdaniami
Łączy obrazki w pary
Opowiada krótkie historyjki obrazkowe
Rozumie znaczenie sygnalizatora świetlnego
Inne uwagi i wnioski dotyczące dziecka:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Podpis nauczyciela Podpis rodzica
Opracowała: Beata Mączkowska