Dodaj publikację
Autor
Beata Mączkowska
Data publikacji
2019-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zawiera: opinię dziecka na podstawie obserwacji, rodzaj działań prowadzonych z dzieckiem.
 Pobierz (docx, 21,5 KB)

Podgląd treści

INDYWIDUALNY PROGRAM

WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU

ROK SZKOLNY 2017/2018

Xxxxxxx xxxxxxxx

Nauczyciel prowadzący: mgr Beata xxxxx

Czas zajęć: wtorek 13:30-14:30

czwartek 12:30-14:30

Miejsce zajęć: Przedszkole Publiczne w xxx, ul.

Dworcowa 4,

Opinia o dziecku na podstawie obserwacji

Oliwier ur.xx.zz.2014r. w xxx, uczęszcza od lutego 2017r. do Przedszkola Publicznego w xxx. Do przedszkola przyprowadzany i odbierany jest przez mamę i opiekunkę.

Chłopiec chętnie przychodzi do przedszkola. Jest dzieckiem spokojnym i pogodnym. Lubiany przez swoich kolegów.

Rozwój mowy i rozumienia

Chłopiec nie mówi zdaniami. Potrafi tylko powiedzieć niektóre wyrazy: mama, tata, baba, Oli, nie, tak. Próbuje, powtarzać niektóre sylaby ( ma. ba, la bu itp.) lub naśladować głosy wybranych zwierząt lub przedmiotów,

Nie bierze udziału i nie skupia uwagi w czasie zajęć w grupie – pokłada się, bawi kapciami, obraca się i inne. Jednak podczas pracy indywidualnej, chłopiec próbuje wykonać dane zadanie i jest skoncentrowany na dłuższy czas.

Oliwier, nie reaguje na objaśnienia słowne skierowane do całej grupy. Wykazuje zrozumienie wtedy, kiedy są kierowane bezpośrednio do niego z jednoczesnym kontaktem wzrokowym. Polecenia czy objaśnienia muszą być krótkie i proste.

Rozwój sprawności manualnej

Chłopiec w czasie rysowania czy malowania zmienia rękę ( raz rysuje prawą raz lewą),

Nieprawidłowo trzyma narzędzia do rysowania, malowania,

Nie potrafi wycinać nożyczkami,

Ma problemy z wydzieraniem papieru.

Rozwój emocjonalny i społeczny

Chłopiec rozumie krótkie polecenia nauczyciela, na ogół słucha poleceń, jednak gdy nie chce czegoś zrobić (nauczyciel zachęca ,aby to zrobił )zaczyna płakać, pokazywać na nauczyciela palcem, krzyczeć i mówi nie.

Podczas zabawy, nie szuka kontaktu z dziećmi, tylko obserwuje. Często bawi się samo przy stoliku zawsze tymi samymi zabawkami ( samochodami): układa samochody w szereg, a następnie zrzuca je na podłogę. W chwili upadku samochodu, jest bardzo podekscytowany, cieszy się i wymachuje rękami, wydaje okrzyki radości. Te wymachy rękami następują również w momencie, gdy któremuś z dzieci bije się brawo lub gdy Oliwier się z jakiegoś powodu się cieszy.

Samodzielność

W czynnościach wykonywanych samodzielnie chłopiec ma duże trudności. Nie podejmuje prób zakładania czy rozbierania ubrań. Przy zakładaniu i ściąganiu butów czy kapci – zawsze oczekuje pomocy nauczyciela,

Nie sprząta po skończonej zabawie, nawet zachęcany,

W łazience samodzielnie korzysta z toalety, ale nie myje rąk ( podkłada ręce pod lecącą wodę). Przy myciu zębów – oczekuje pomocy.

Podczas posiłków je samodzielnie. Chłopiec ma problemy z gryzieniem pokarmów. Zjada zupy zmiksowane, natomiast w chwili zjadania np. ziemniaków czy owoców następuje u Oliwiera odruch wymiotny.

Rozwój sprawności fizycznej

Chłopiec ma ...