Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji z fizyki
IMIĘ I NAZWISKO PROWADZĄCEGO - …………………..
SZKOŁA - ……………………………………………………..
KLASA - …………………………
DATA: ………………………….....
1. Temat lekcji: Energia wewnętrzna i ciepło. Pierwsza zasada termodynamiki.
2. Cele edukacyjne
kształcenia:
wiadomości:
- definiowanie energii wewnętrznej,
- definiowanie ciepła,
- definiowanie pierwszej zasady termodynamiki.
- umiejętności:
- omawianie związku miedzy energią wewnętrzną a ciepłem,
- przeliczanie jednostek miedzy skalami Celsjusza, Kelwina i Fahrenheita,
- stosowanie terminologii fizycznej do opisu zjawisk otaczającego świata,
- rozwiązywanie typowych zadań i problemów fizycznych.
b. wychowania
- rozwijanie dociekliwości i postawy badawczej uczniów,
- rozwijanie zainteresowania fizyką,
- zaangażowanie w zdobywanie wiedzy,
- współuczestniczenie w odkrywaniu podstawowych praw przyrody,
- współpraca w zespole, organizacja pracy zespołu.
3. Metody pracy:
- pogadanka,
- dyskusja.
4. Środki dydaktyczne:
- tablica,
- karty pracy,
- notatki własne uczniów.
5. Przebieg lekcji:
Część wprowadzająca
Czynności nauczyciela i ucznia
Metody
Środki dydaktyczne
Cele
Uwagii wska-zówki
Nauczyciel: Podaje temat
lekcji i przedstawia jej cele.
Sprawdza pracę domową.
Prosi uczniów o przypomnie-nie wiadomości o poznanych rodzajach energii.
Uczniowie: Aktywnie uczestniczą w rozmowie, sporządzają notatki.
- pogadanka
- dyskusja
- powtórzenie wiadomości o temperaturze,
- przypomnienie związków pomiędzy skalami temperatur oraz algorytmów przeliczania temperatur w skalach Celsjusza, Kelwina i Fahrenheita,
- ćwiczenie umiejętności przeliczania temperatury w różnych skalach,
- przypomnienie wiadomości na temat energii mechanicznej.
- praca indywi-dualna,
- pracaz całą klasą.
Nauczyciel: Definiuje energię wewnętrzną i ciepło.
Uczniowie: Sporządzają notatki.
- pogadanka
- definiowanie energii wewnętrznej i ciepła,
- stosowanie terminologii fizycznej,
- rozwijanie zainteresowania fizyką.
- pracaz całą klasą.
Część realizacyjna
Czynności nauczycielai ucznia
Metody
Środki dydaktyczne
Cele
Uwagii wska-zówki
Nauczyciel: Definiuje pierwszą zasadę termodynamiki i wyjaśnia ją na przykładach.
Uczniowie: Biorą aktywny udział w rozmowie, sporządzają notatki.
- pogadanka
- dyskusja
- tablica
- poznanie treści pierwszej zasady termodynamiki,
- współuczestniczenie w odkrywaniu podstawowych praw przyrody,
- zaangażowanie w zdobywanie wiedzy,
- rozwijanie zainteresowania fizyką,
- omówienie pierwszej zasady termodynamiki w różnych sytuacjach, analiza przykładów.
- pracaz całą klasą.
Część podsumowująca
Czynności nauczyciela
i ucznia
Metody
Środki dydaktyczne
Cele
Uwagii wska-zówki
Nauczyciel: Prosi uczniów o przypomnienie najważniejszych zagadnień z lekcji.
Uczniowie : Odpowiadają na postawione pytania, rozwiązują zadania.
Nauczyciel: Ocenia aktywność uczniów na bieżąco.Podaje pracę domową.
- pogadanka
- rozmowa
- dyskusja
- karty pracy,
- notatki własne uczniów.
- stosowanie poznanych praw do rozwiązywania zadań problemowych.
- praca indywi-dualna,
- pracaz całą klasą.