Dodaj publikację
Autor
Beata Zduńczyk
Data publikacji
2019-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia prowadzone w internacie z grupą dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
 Pobierz (doc, 39,0 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Prowadząca: Beata Zduńczyk
Czas trwania zajęć:1 godzina
Data:

Rodzaj zajęć: zajęcia kulinarne
Temat: „ Owoce jako źródło witamin”- przygotowanie sałatki owocowej.

Cel główny: przygotowanie zdrowej i pysznej sałatki owocowej.
Cele operacyjne:
dziecko:
- jest świadome faktu, że głównym źródłem witamin są owoce;
- wie, że spożywanie owoców jest niezbędne dla zdrowia;
- nazywa owoce;
- rozróżnia owoce egzotyczne i krajowe;
- potrafi wskazać, które owoce rosną na drzewach , a które na krzakach i krzewach;
- rozpoznaje je po smaku i dotyku;
- zna rozwiązanie zagadek;
- myje owoce przed spożyciem;
- nazywa potrawy, które można przygotować z owoców;
- estetycznie przygotowuje sałatkę;
- potrafi utrzymać w ładzie swoje stanowisko pracy;
- potrafi współpracować w zespole;
- bezpiecznie korzysta z urządzenia elektrycznego( mikser, czajnik bezprzewodowy), oraz bezpiecznie posługuje się nożem;
- estetycznie spożywa posiłek.

Formy pracy: zespołowa, indywidualna.

Metody pracy: słowna( rozmowa , pogadanka), praktyczna( przygotowanie sałatki , praca w grupie, zabawy).

Pomoce: mikser, deski do krojenia, noże, serwetki, opaski na oczy, szklanki.

Materiały: owoce, cukier, śmietana, posypka.

Przebieg zajęć:
|Czynności wychowawcy |Czynności wychowanek |
|Wychowawca: |Wychowanki: |
|Przedstawia temat zajęć. |Uważnie słuchają. |
|Rozmawia na temat owoców. |Odpowiadają na pytania: |
| |- dlaczego spożywanie owoców jest niezbędne dla zdrowia? |
| |- jakie znają owoce, wymieniają egzotyczne i krajowe. |
| |- wymieniają owoce , które rosną na drzewach a które na krzakach i |
| |krzewach. |
| |- dlaczego należy myć owoce oraz jakie potrawy możemy przygotować z |
| |owoców? |
| | |
| |Rozpoznają owoce po smaku i dotyku.(załącznik nr1) |
| |Zgadują jaki to owoc.( załącznik nr 2) |
|Przedstawia zabawę. | |
| |Odgadują zagadki(załącznik nr 3) |
|Przedstawia zabawę. | |
| |Czytają wiersz, odpowiadają o jakich owocach był wiersz( załącznik |
|Zadaje zagadki. |nr.4) |
| | |
|Prosi o przeczytanie wiersza. |Uważnie słuchają. |
| | |
| |Myją ręce, zakładają fartuszki, spinają włosy, myją owoce. |
|Wprowadza do zajęć praktycznych: | |
|- omawia kolejne czynności, |Myją i kroją owoce, składają serwetki, miksują bitą śmietaną, |
|- przypomina o zachowaniu zasad higieny pracy. |przygotowują herbatę, dekorują szklanki. Współpracują ze sobą. |
| | |
|Dzieli wychowanki na grupy i prosi o przystąpienie do pracy, |W razie potrzeby proszą o pomoc , wykonują swoją pracę. |
|przypomina o współpracy . | |
| |Porządkują stanowiska pracy, myją naczynia, wycierają stoliki. |
| | |
| |Samoocena . |
|Czuwa nad pracą wychowanek, służy im pomocą, doradza. | |
| | |
|Prosi o uporządkowanie stanowiska pracy. |Konsumpcja sałatki. |
| | |
|Podsumowuje zajęcia- ocenia aktywność i zaangażowanie. | |
| | |
|Konsumpcja sałatki. | |
| | |