Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć dydaktycznych w oddziale przedszkolnym dla 6-latków
opracowała mgr Bogumiła Wewiura
Temat zajęć: ŚWIĘTO MAMY I TATY.
Cel zajęć edukacyjnych:
- Poszerzenie słownika czynnego i biernego dzieci o skojarzenia ze słowem ,,Mama”.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych.
Cele kształcenia ogólnego:
- Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków
sprzyjających nabywaniu doświadczeń w poznawczym obszarze jego rozwoju.
- Dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka.
- Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do
osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.
- Kreowanie sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm
społecznych, których źródłem jest rodzina.
Kształcenie kompetencji kluczowych:
- Porozumiewanie się w języku ojczystym: odpowiadanie na pytania, wypowiedzi
spontaniczne i kierowane.
- Kompetencje matematyczne: codzienne zabawy w przeliczanie, klasyfikowanie.
- Kompetencje informatyczne: wykorzystywanie narzędzi TIK- sprawne wykonywanie
ćwiczeń na tablicy interaktywnej.
Wymagania szczegółowe:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka:
5) uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych,
z przyborami lub bez nich;
7) wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką
i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych
chwytów dłoni;
9) wykazuje sprawność ciała i koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie
systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
8) panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej;
III Społeczny obszar rozwoju dziecka.
2) odczuwa swoją przynależność do rodziny;
8) obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe;
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
2) wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla
dzieci i osób dorosłych;
5) odpowiada na pytania, rozwiązuje zagadki;
4) rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych
odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów
drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności;
9) czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy;
15) przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń
i wykonywania innych czynności, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, liczy obiekty;
19) podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. korzystanie z nowoczesnej
technologii;
Umiejętności zdobyte przez dzieci na zajęciach:
Dziecko:
- wypowiada się na określony temat;
- potrafi rozwiązywać zagadki;
- rozwija sprawność małej motoryki: pisze po śladzie, rysuje, koloruje;
- rozpoznaje litery i cyfry;
- układa wyrazy z liter i zdania z wyrazów;
- potrafi sprawnie liczyć;
- obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe;
- cierpliwie czeka na swoją kolej;
- jest serdeczne wobec członków swojej rodziny, zwłaszcza wobec ...