Dodaj publikację
Autor
Bogumiła Wewiura
Data publikacji
2019-06-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dydaktycznych z tablicą interaktywną dla 6-latków
 Pobierz (docx, 18,1 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć dydaktycznych w oddziale przedszkolnym dla 6-latków

opracowała mgr Bogumiła Wewiura

Temat zajęć: ŚWIĘTO MAMY I TATY.

Cel zajęć edukacyjnych:

- Poszerzenie słownika czynnego i biernego dzieci o skojarzenia ze słowem ,,Mama”.

- Rozwijanie umiejętności matematycznych.

Cele kształcenia ogólnego:

- Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków

sprzyjających nabywaniu doświadczeń w poznawczym obszarze jego rozwoju.

- Dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka.

- Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do

osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.

- Kreowanie sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm

społecznych, których źródłem jest rodzina.

Kształcenie kompetencji kluczowych:

- Porozumiewanie się w języku ojczystym: odpowiadanie na pytania, wypowiedzi

spontaniczne i kierowane.

- Kompetencje matematyczne: codzienne zabawy w przeliczanie, klasyfikowanie.

- Kompetencje informatyczne: wykorzystywanie narzędzi TIK- sprawne wykonywanie

ćwiczeń na tablicy interaktywnej.

Wymagania szczegółowe:

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka:

5) uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych,

z przyborami lub bez nich;

7) wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką

i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych

chwytów dłoni;

9) wykazuje sprawność ciała i koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie

systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

8) panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej;

III Społeczny obszar rozwoju dziecka.

2) odczuwa swoją przynależność do rodziny;

8) obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe;

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

2) wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu

za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla

dzieci i osób dorosłych;

5) odpowiada na pytania, rozwiązuje zagadki;

4) rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych

odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów

drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności;

9) czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy;

15) przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, prac porządkowych, ćwiczeń

i wykonywania innych czynności, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi,

rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10, liczy obiekty;

19) podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. korzystanie z nowoczesnej

technologii;

Umiejętności zdobyte przez dzieci na zajęciach:

Dziecko:

- wypowiada się na określony temat;

- potrafi rozwiązywać zagadki;

- rozwija sprawność małej motoryki: pisze po śladzie, rysuje, koloruje;

- rozpoznaje litery i cyfry;

- układa wyrazy z liter i zdania z wyrazów;

- potrafi sprawnie liczyć;

- obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe;

- cierpliwie czeka na swoją kolej;

- jest serdeczne wobec członków swojej rodziny, zwłaszcza wobec ...