Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
Nauczyciel ubiegający się o awans: mgr inż. Paulina Hofman- Brzykcy
Opiekun stażu: mgr Barbara Rogowska
Miejsce pracy: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Jana Pawła II w Inowrocławiu
Wprowadzenie
W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II nr 1 w Inowrocławiu jestem zatrudniona jako nauczycielem chemii i przedmiotów zawodowych od września 2011 roku. Tytuł nauczycielka kontraktowego otrzymałam 27.06.2012r. Staż na nauczyciela mianowanego rozpoczęłam 1 września 2015 roku. W związku z moją nieobecnością w pracy spowodowaną czasową niezdolnością do pracy w skutek choroby, urlopu macierzyńskiego i urlopu rodzicielskiego staż uległ wydłużeniu do 17 lipca 2019 roku.
Pierwszy rok stażu na nauczyciela mianowanego rozpoczęłam od nawiązania współpracy z opiekunem stażu mgr Barbarą Rogowską. Razem ustaliłyśmy harmonogram spotkań oraz wspólnie wyznaczyłyśmy sobie cele dydaktyczno-wychowawczych realizowane przez okres mojego stażu. W tym czasie bardzo intensywnie starałam się wzbogacać zajęcia lekcyjne, korzystając z różnych metod i środków aktywizujących. Przydatna również okazała się pomoc starszych koleżanek i kolegów, którzy służyli zawsze dobrą radą i swym zawodowym doświadczeniem.
Poniżej pragnę przedstawić sprawozdanie z okresu odbytego stażu.
§ 7 ust.1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
DZIAŁANIA:
Analiza organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
Udział w różnych formach pracy szkoły
Współpraca z Radą Rodziców
Współpraca z Samorządem Uczniowskim
OPIS I ANALIZA PODJĘTYCH DZIAŁAŃ:
Ad.1 W roku szkolnym 2015/2016 działania swoje rozpoczęłam od analizy organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Zapoznałam się i sporządziłam sobie notatki z obowiązującej dokumentacji szkolnej tj. Statut szkoły, zasady przedmiotowego oceniania, program wychowawczy i profilaktyczny, procedury postępowania w sytuacji zagrożeń, organizacja wycieczek szkolnych itp. Nabyta wiedza teoretyczna z dokumentacji szkolnej często wykorzystywana była przeze mnie w sytuacjach praktycznych.
Efekty:
- możliwość stworzenia planu rozwoju zawodowego zgodnego z założeniami i koncepcją szkoły,
- włączenie się w realizację programu profilaktyczno-wychowawczego
-przestrzeganie statutu szkoły i egzekwowanie tego również od uczniów,
-realizacja zadań dydaktyczny, wychowawczych, opiekuńczych wynikających ze statutu szkoły
-przedstawienie co roku uczniom zasad przedmiotowego oceniania
-udanie się do punktu zbornego wraz z młodzieżą podczas co roku przeprowadzanej ewakuacji
- przygotowanie całej dokumentacji podczas organizacji wycieczki do Balczewa
31.05.2019 do firmy Plast-Mar
Ad.2 Uczestniczyłam również w posiedzeniach Rad Pedagogicznych, czego potwierdzeniem są podpisy na listach obecności. Współpracowałam w komisjach doraźnie powoływanych zarówno na okres egzaminów maturalnych ( byłam członkiem Zespołu ...