Dodaj publikację
Autor
Dorota Dymek
Data publikacji
2019-08-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
11

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dotyczy zajęć otwartych, podczas których rodzice obserwują swoje dzieci oraz czynnie biorą udział w zabawach. Na zakończenie wspólnie wykonaliśmy palmy wielkanocne.
 Pobierz (docx, 20,7 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH Z RODZICAMI

+

WARSZTATY WIELKANOCNE

Cele główne:

przybliżenie dzieciom zwyczajów związanych z Wielkanocą,

kształtowanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,

wspólna zabawa.

Cele szczegółowe; dziecko

uczestniczy w zabawach integracyjnych,

porusza się w rytmie melodii i piosenek,

okazuje radość ze wspólnej zabawy,

rozwiązuje zagadki tematyczne,

ćwiczy umiejętności matematyczne,

rozwija spostrzegawczość wzrokową,

wykonuje ozdoby wielkanocne.

Metody pracy:

zabawowo – naśladowcza,

słowna – rozmowa,

czynna – metoda ćwiczeń.

Formy pracy:

indywidualna,

grupowa.

Pomoce dydaktyczne:

CD z muzyką,

kolorowe sylwety pisanek, różnej wielkości,

obrazki tematyczne zawierające różnice,

materiały do zrobienia palm wielkanocnych.

Przebieg:

„Magiczny klej” zabawa ruchowa przy muzyce.

„Wielkanocne zagadki” dzieci odgadują zagadki.

Na Wielkanoc malowane, często mówi się, że to kraszanki, a dziś można na nie mówić po prostu ….

Ciasto pyszne i puszyste, przed nim jemy żurek. Polski, dobry, brązowy i słodki – to będzie ….

W jajku mieszkam, a na wiosnę mam biały kubraczek. Mama kura, tata kogut, a ja to ….

Jest on wielki przed sobotą, kończy stary wątek. Każdy wtedy odpoczywa, bo to Wielki ….

Tuż po niedzieli mokry niebywale, każdy chodzi mokry bo to ….

Pola i doliny – tam owieczki się pasą i co poranek wśród nich dumnie stoi cukrowy ….

Nie ma w niej już żółtka. Jest biała jak uszka. To skorupka jajka, inaczej ….

Nie mruczą, chodź kwitną na wierzbie i są szare na razie. Na gałązkach rosną wielkanocne …

„Jakie to święta?” zabawa dydaktyczna. Na tablicy znajdują się kolorowe sylwety pisanek. Dzieci przeliczają je, układają wg wzrastającej liczby wzorów. Nauczyciel odwraca pisanki, dzieci odczytują napis „Wielkanoc”.

„Lubię święta, bo …” dzieci dokańczają zdania wg własnego pomysłu.

„Krzyżówka” rozwiązywanie krzyżówki tematycznej, wpisywanie haseł.

Jak nazywają się jajka: białe, żółte, ozdabiane, na Wielkanoc darowane? (pisanki)

Potulne zwierzątko z cukru zrobione Małą chorągiewką wdzięcznie ozdobione. (baranek)

Co to za radosne Święta, Gdzie śmieją się pisanki I uśmiechają się baranki? (Wielkanoc)

Ciasto pyszne i puszyste, Przed nim jemy żurek. Polski, dobry, brązowy i słodki- To będzie… (mazurek)

Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne, Więc każde dziecko na niego czeka, Zobaczyć go jednak – wysiłki to próżne, Bo on susami kic, kic – ucieka. (zając)

„10 różnic” odnajdywanie 10 różnic na obrazkach.

Zaproszenie do stolików i wykonanie palm wielkanocnych.