Dodaj publikację
Autor
Paulina Niemierska
Data publikacji
2020-02-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZOSTAŁ PRZEPROWADZONY W GRUPIE DZIECI 3/4 LETNICH
 Pobierz (docx, 15,8 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

PROWADZĄCA: PAULINA NIEMIERSKA

MIEJSCE: Przedszkole Lingwistyczne nr 1 „Dobry Start” w Łodzi

GRUPA: 4/5 LATKI

DATA: 07.02.2020 r.

TEMAT: WIEM JAK WYGLĄDAM! – POZNANIE CZĘŚCI CIAŁA.

Cele ogólne – dziecko:

- uważnie słucha, ogląda i wykonuje polecenia,

- zgodnie współpracuje z innymi,

- nazywa oraz wskazuje podstawowe części twarzy i ciała u siebie tak jak i u innej osoby (głowa, uszy, oczy, nos, usta, szyja, ręce, palec, brzuch, plecy, nogi, stopy),

- wie jak wygląda, zna kolor swoich włosów, oczu i wie czy jego włosy są krótkie czy długie, proste czy kręcone,

- kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała,

- rozumie proste polecenia.

Cele szczegółowe – dziecko:

- wita się z całą grupą,

- pokazuje części ciała,

- nazywa części ciała,

- postępuje zgodnie i poprawnie z prostymi poleceniami.

Formy pracy:

- grupowa,

- indywidualna,

- w parach.

Metody:

- czynna,

- oglądowa,

- słowna.

Środki dydaktyczne:

- piosenka na powitanie,

- karty z częściami ciała,

- piosenka „Głowa, ramiona”,

- tamburyno.

Przebieg zajęć:

Nauczyciel zaprasza wszystkie dzieci do koła i wspólnego powitania się piosenką „Witam Was”.

Następnie ustawiamy się w kole. Wszystkie dzieci naśladują nauczyciela, który pokazuje i nazywa części ciała. Zadaniem dzieci jest pokazywać odpowiednie części ciała i je nazywać tak jak nauczyciel.

Pokazanie części ciała wskazanych przez nauczyciela – nauczyciel wypowiada nazwy części ciała, a zadaniem dzieci jest je wskazać na swoim ciele. Następnie nauczyciel pokazuje obrazki z poszczególnymi częściami ciała, a chętne dziecko nazywa wskazaną cześć ciała i ją pokazuje.

Zabawa ruchowa „Moja ręka”. Na umówiony wcześniej sygnał dzieci biegają po sali, natomiast gdy muzyka ucichnie zadaniem dzieci jest wskazanie odpowiedniej części ciała i jej nazwanie przez chętne dziecko.

Powtarzanie nazw części ciała oraz ich utrwalania.

Zabawa muzyczna do piosenki „Głowa, ramiona” – zadaniem dzieci jest naśladowanie tekstu piosenki i pokazywanie odpowiednich części ciała.

Wszystkie dzieci siadają w kole na dywanie, po czym pokazujemy palce i je liczymy używając poprawnych cyfr.