Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Anna Baranowska, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Lipnie
Scenariusz zdalnej lekcji biologii dla klasy VII (do wykorzystania również w czasie
nauczania stacjonarnego).
Temat: Uszy do góry! Ucho- narząd słuchu i równowagi.
Cele lekcji:
Uczeń wie:
- jak działa zmysł równowagi;
Uczeń potrafi:
- omówić budowę ucha oraz funkcję poszczególnych jego elementów;
- omówić zasady odbierania dźwięków
Metody dydaktyczne:
- słowna - pogadanka;
- pokaz;
- gra dydaktyczno- decyzyjna;
- metoda eksponująca- film
Środki dydaktyczne:
Komputer, tablet graficzny, karta pracy, prezentacja, ćwiczenia w formie escape room -
genial.ly.
Przebieg lekcji:
Część nawiązująca:
- przypomnienie przez uczniów budowy oka i funkcji poszczególnych elementów oka w
tworzeniu obrazu;
- podanie i zapisanie przez nauczyciela tematu lekcji w formie cytatu „Od tego są uszy, żeby
je trzymać do góry” (Maria Kownacka, „Plastusiowy pamiętnik”)
- podanie celu lekcji w postaci pytań:
Dlaczego podczas lądowania samolotu pasażerów bolą uszy? Skąd się bierze choroba
lokomocyjna? Jak jest zbudowane ucho? Jak działa? Co to jest dźwięk?
Część właściwa:
1. Wyjaśnienie co to jest dźwięk.
2. Przedstawienie budowy i funkcji ucha, sporządzenie notatki
https://www.123rf.com/photo_52435818_basic-ear-anatomy.html
3. Wspólnie z uczniami uzupełnienie schematu:
https://www.ototechnika.pl/budowa-ucha/
4. Prezentacja filmu „Jak działa słuch?” https://www.youtube.com/watch?v=pooeW9Oop5Q
5. Poznanie tajemnicy bolących uszu podczas lotu samolotem i przyczyn choroby
lokomocyjnej.
Część podsumowująca:
1. Ćwiczenia sprawdzające w formie testu na zasadzie escape room - genial.ly i rozwiązanie
zagadki, podanie właściwego kodu.
https://view.genial.ly/5e9c88bcf69c430d82689b9e/game-breakout-ucho
2. Ocena aktywności i wiedzy uczniów.
Praca domowa:
Uzupełnij kartę pracy: