Szanowni Państwo,
Chciałabym poprosić o pomoc w następującej sprawie.
Pomagam uczennicy w pierwszej klasie liceum z matematyki. Wydawało mi się, że nie mam jakichkolwiek problemów z matematyką i to jeszcze na poziomie podstawowym w liceum. Jednakże dzisiaj uczennica została odwołana sprzed tablicy przez nauczyciela, gdyż nie wstawiła nawiasu kiedy mnożyła nierówność stronami. Rzeczywiście, pozwoliłam Jej od razu wpisać liczbę przez którą mnoży przed kolejnymi wyrażeniami, a nie rozpisywać, że najpierw mnożnik, potem nawias a potem reszta prawej czy lewej strony równania i że dopiero w drugim kroku zastosować rozdzielność mnożenia względem dodawania.
Czyli od razu wykorzystywała rozdzielność mnożenia względem dodawania zamiast to rozpisać w dwóch wierszach.
Mam dylemat jest taki czy to mój błąd i uczniowie muszą obecnie rozpisywać takie obliczenia krok po kroku czy też pani nauczycielka nie zrozumiała, że uczennica po prostu od razu zastosuje mnożnik do wszystkich elementów sumy wyrażeń.
Uczennica jest bardzo zdolna, ale leniwa, dopiero zaczynam z Nią pracę, póki co zmuszenie Jej do pracy samodzielnej jest bardzo trudne, chociaż nie wiem na ile to lenistwo a na ile już obecnie też uraz psychiczny, bo cała klasa nie ma dobrych stosunków z tym nauczycielem. Absolutnie nie winię za to nauczyciela, bo z tego co słyszę, rozmawiają w czasie lekcji i się nie uczą, ale mimo wszystko nie wiem czy już obecnie nie działa też niestety psychologia.
Tak czy owak chcę się poradzić czy faktycznie obecnie trzeba rozpisywać w liceum wszystko krok po kroku bo inaczej rozwiązanie nie zostanie uznane.
Ja większość obliczeń robię w głowie bo męczy mnie zapisywanie czegoś, co mogę zrobić w głowie. Pozwalałam na to także uczennicy, bo tak jak napisałam, jest bardzo inteligentna i zdolna. Nie wiem czy to nie moja wina zatem, że ją dzisiaj odwołano od tablicy.
Jeżeli obecnie wymagane jest robienie wszystkiego krok po kroku to czy możecie mi zaproponować książkę, która podaje jakie kroki obliczeń są niezbędne do zapisania, aby rozwiązanie uznano za poprawne. Pierwsza klasa liceum.
Jeżeli to kwestia preferencji nauczyciela, to co zrobić. Uczennica na chwilę obecną słabo robi notatki z lekcji i uczę Ją z podręczników i zbiorów zadań Nowej Ery.