Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

o tym jakie są, jak sobie z nimi radzić, jak wychowywać bez porażek

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Uczennica nie znająca języka w klasie z kontynuacją ang.

Postautor: vuem » 2010-11-28, 19:34

antares140 pisze:Tylko widzisz piszesz o kursach a rodzice o to tej młodej osoby mogą powiedzieć, że nie mają na to środków finansowych a szkoła jest po to żeby nauczyć, ciekawi mnie tylko jak ta dziewczynka radzi sobie z drugim językiem obcym!


Oczywiście, dlatego sugerowałem godzine karcianą bie tylko autorki, ale również innych anglistów.

Gdyby to nie było możliwe, to w sytuacji, gdy nie ma grupy podstawowej w szkole, a i dyrekcja nie zleci indywidualnych zajęć, to chyba nie ma innego wyjścia, co?

Szkoła mam moralny obowiązek zapewnić pomoc tej dziewczynie, ale zmusić do niczego nie można. W tym liceum są dwie grupy, obie kontynuujące naukę i kropka.

To jak sobie radzi z drugim językiem nie ma znaczenia, bo ona mam problem z angielskim. Przecież nie będzie "załatwiać" lewych zaświadczeń, by ją zwolnic z obowiązku nauki drugiego języka.


antares140 pisze:a nie lepiej zmienić jej klasę na klasę gdzie angielski jest na poziomie podstawowym.


Z postu autorki wątku wynika, że takiej możliwości nie ma.

antares140 pisze:W moim mieście jest tak, że w liceach państwowych nauczyciele językowi robią na początku roku szkolnego testy i dopiero wtedy przydzielają do grup językowych i takie pomyłki się nie zdarzają.


Tak jest nie tylko w Twoim mieście. Taka jest procedura we wszystkich LO, w których są międzyklasowe grupy językowe.

Aż takie pomyłki się nie zdarzają, ale 2-3 tygodnie pracy nie raz weryfikują wyniki testów i ocen przywleczonych z gimnazjum.
Tam gdzie robi się jakieś pierwsze lepsze placement tests prawdopodobieństwo "pomyłki" jest większe niż w szkołach, gdzie bardziej kompleksowo sprawdza sie uczniów przed ostatecznym przydziałem do grupy.

antares140 pisze:Choć w tym przypadku uważam podobnie jak vuem, jeśli dyrekcja dała Ci tylko jedną godzina na wyrównanie braków to uważam że powinnaś zasugerować jej jakiś kurs bądź korepetycje.


Trochę to stoi w sprzeczności z pierwszym zdaniem postu. :wink:


Wróć do „Problemy dydaktyczno-wychowawcze”