Uczeń ma ADHD (...) jak zmotywowac takiego ucznia do pracy, jak pracowac z uczniem, który ma ADHD.
Przede wszystkim należy dowiedzieć się jak najwięcej o nadpobudliwości psychoruchowej: co to za choroba, jej przyczyny, to, co z niej wynika. Ucząc dziecko z ADHD, naprawdę WARTO posiadać taką wiedzę, po to, by lepiej zrozumieć problemy i potrzeby tego dziecka.
W internecie jest wiele artykułów o zaburzeniach hiperkinetycznych, opracowanych przez pedagogów i psychologów. W nich opisany jest punkt widzenia dziecka z nadpobudliwością psychoruchową, a także to, w jaki sposób jest ono postrzegane przez środowisko (rówieśników, nauczycieli, a nawet rodziców). W owych artykułach są, oczywiście, porady jak pracować z dzieckiem, jak do niego dotrzeć, co robić i jak mówić, by słuchało i rozumiało. Proszę przeczytać kilka z nich, a na pewno wiele Panu wyjaśnią
Oczywiście, należy również porozmawiać o tym dziecku w gronie nauczycieli, by wspólnie zacząć pracę z tym uczniem i nie wykluczać się w działaniach. Warto także (a nawet wskazane jest), by omówić problemy i sposoby pracy z tym uczniem, z pedagogiem szkolnym lub pedagogiem czy psychologiem z Poradni psychologiczno- pedagogicznej.
Trzeba być wytrwałym i cierpliwym w pracy z dzieckiem mającym nadpobudliwość psychoruchową, a możliwe, że ten trud, wytrwałość i zrozumienie zaowocują
Możecie pomyśleć, że mam dopiero 16lat i co ja mogę wiedzieć, a jednak interesuje się pedagogiką specjalną, czytam wiele książek i artykułów na ten temat
