awans na dyplomowanego

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

kala
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-28, 13:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: kala » 2015-08-03, 17:23

Ja mam rozmowę 5 sierpnia, za zdających jutro i w kolejne dni moooocno trzymam kciuki. :) :) Ja mam dosyć swojej teczki - czytam ją od trzech dni raz dziennie i kombinuję jakie mogą być pytania. Efekty na pamięć odpuściłam sobie - i tak się ich nie nauczę albo mi się pomieszają w trakcie. Macie rację stres jest duży i ...też mam obawy co do grona. Zawsze znajdzie się jakiś "życzliwy". Tylko mojego wysiłku szkoda by było. Ci co zdali z reguły mówią, że komisje są życzliwe i że to nie egzamin tylko rozmowa. I taką mam nadzieję.

abela
Posty: 16
Rejestracja: 2015-07-29, 22:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: abela » 2015-08-03, 17:51

Kala,to my razem w środę mamy wielki dzień:)Wczoraj nie mogłam zasnąć do 4 rano, cały czas myśli mi się kotłują. Boję się niewygodnych pytań, bo rzeczywiście polec i zmarnować tyle pracy i poświęconego czasu bym nie chciała.

Bad
Posty: 6
Rejestracja: 2015-08-03, 18:28
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Bad » 2015-08-03, 18:32

Witam wszystkich forumowiczów - to mój pierwszy post. Od razu mam pytanie. Wszędzie spotykam się z informacją, że jedno działanie nauczyciela można przypisać tylko do jednego zadania, które jest do zrealizowania zgodnie z rozporządzeniem. Z wrodzonej przekory chciałbym wiedzieć, czy istnieje jakiś przepis prawny, który wprowadza taką regułę? W rozporządzeniu o awansie nic takiego nie znalazłem. Jak to w końcu jest - czy jest podstawa prawna takiego podejścia czy nie?

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-03, 19:22

U mnie działania powtarzają się i też nigdzie nie znalazłam aby gdzieś było że jedno działanie np.ukończenie studiów mam w punkcie 1 ( wzbogacenie warsztatu pracy i podwyższenie jakości pracy szkoły ) ale również w punkcie 4f gdzie sa szczególne osiągnięcia bo dzięki nim prowadze drużynę medyczna i oni odnoszą sukcesy na szczeblu ogólnopolskim,wiec to dla mnie też jest sukces a zarazem osiągnięcie.Czytałam już na forum że ktoś miał dane działanie w złym punkcie i pytali go dlaczego tu a nie tu i zadawali pod kontem tym pytania,mysle ze jak się sprecyzuje dlaczego tak zrobiłam może uznają,wiele tych samych rzeczy pasowało mi do dwóch punktów.Trzymam za wszystkich co zdają w tym tygodniu kciuki i życzę aby komisja dała same 10:)

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-03, 19:34

Woma 78 tyle co wiem od mojej koleżanki która miała rozmowę w grudniu to jej zadawał pytanie każdy z ekspertów z danego zadania i od razu mówił co jest zle i prowadził rozmowę aby się dowiedzieć co chciała ująć w tym punkcie i jakie działania i efekty osiągnęła,bardzo ją maglowali,bo miała po jednym efekcie,a gdzieniegdzie wcale,ale jej się udało,naprawdę miała szczęście.Na koniec przewodnicząca powiedziała że teczkę miała słabą ale jakoś się wybroniła.

Bad
Posty: 6
Rejestracja: 2015-08-03, 18:28
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Bad » 2015-08-03, 20:32

Mnie chodzi właśnie o sytuację, gdy jedno działanie umieszczam w dwóch punktach, np. : napisałem program autorski czyli 4a dzięki któremu szkoła poszerzyła zakres działań, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych czyli 4c. Chodzi mi właśnie o to, czy jest przepis prawny, który mówi, że nie można umieścić tego w dwóch punktach? W wielu miejscach spotkałem się z informacją, że nie można - ale z czego to wynika nikt nie wyjaśnił.

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-03, 20:58

Ja też szukałam ale nigdzie nie znalazłam i też uważam że nie powinien być to błąd ,też czytałam na forum ze osoby pisały ze chyba nie można jak będą pytać dlaczego tak zrobiłam to podam swoje argumenty,jak będzie normalna komisja to powinna zaliczyć.Może ktoś na forum udzieli nam informacji:)

kala
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-28, 13:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: kala » 2015-08-03, 21:18

Kiedy byłam na szkoleniu z ekspertem mówił, że faktycznie nie powtarza się działań, ale...jeśli je się sprytnie zmieni w zapisie to przechodzi spokojnie. Ja tak zrobiłam i mam nadzieję, że nikt się nie przyczepi. :) A przepisu podobno nie ma.

abela
Posty: 16
Rejestracja: 2015-07-29, 22:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: abela » 2015-08-03, 22:05

A co byście odpowiedzieli na pytanie w jaki sposób podjęte działania podniosły jakość pracy szkoły? Po kolei omawiając?

Bad
Posty: 6
Rejestracja: 2015-08-03, 18:28
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Bad » 2015-08-03, 22:48

Skoro pytanie dotyczy tego jak działania podniosły jakość pracy szkoły to skupiłbym się na omówieniu kolejnych efektów.

kala
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-28, 13:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: kala » 2015-08-03, 23:24

A pamiętasz kolejne zapisane efekty??????

Bad
Posty: 6
Rejestracja: 2015-08-03, 18:28
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Bad » 2015-08-03, 23:54

A co to za problem - bilobil jeszcze mi nie potrzebny :)

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: linczerka » 2015-08-04, 07:05

abela pisze:A co byście odpowiedzieli na pytanie w jaki sposób podjęte działania podniosły jakość pracy szkoły? Po kolei omawiając?

Pytanie dotyczy Twoich działań - czyli,co one dały szkole.
Na prostym przykładzie:
Prowadziłaś kółko.
Efekty dla szkoły:
- aktywizuje uczniów i rozwija ich zainteresowania
- stosuje nowoczesne metody nauczania i wychowania
- jest otwarta na potrzeby i oczekiwania uczniów i rodziców
- efektywne zagospodarowanie czasu wolnego uczniów
- poszerzona oferta edukacyjna szkoły
...
powinno być też, co dały Tobie, co uczniom, co rodzicom
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-04, 08:46

Co byście odpowiedzieli na pytanie : W jaki sposób uczestniczyłaś/eś we wdrożeniu działań edukacyjnych,wychowawczych i opiekuńczych.Czy tu chodzi o programy które opracowaliśmy i realizujemy oraz efekty z nich?

abela
Posty: 16
Rejestracja: 2015-07-29, 22:28
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: abela » 2015-08-04, 11:26

Jako pedagog wdrażam raczej działania wychowawcze i opiekuńcze. Wymieniłabym tu jak najbardziej programy, które realizowałam, wszelkie akcje w szkole, konkursy, nawiązanie współpracy np. z teatrem profilaktycznym, zaangażowanie w akcję ogólnopolską.


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”

cron