awans na dyplomowanego

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

epilot
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-18, 13:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: epilot » 2010-08-22, 10:50

Czyli teraz po uzykaniu mianowania:

1 rok przerwy
3 lata stażu

Za 4 lata jest szansa:)

sergiolek
Posty: 5
Rejestracja: 2010-08-20, 21:46
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: sergiolek » 2010-08-22, 12:32

Dziękuję marksia za odpowiedź, w takim razie napiszę to w punkcie 4e. Nie wiem tylko czy nie będzie tego za mało?
- współpraca z Domem Kultury i Biblioteką (przygotowanie do konkursów plastycznych)
- współpraca ze szkolnym związkiem sportowym (przygotowanie do olimpiady szachowej)
- współpraca z SU (wspólne imprezy)

marksia
Posty: 3
Rejestracja: 2009-11-27, 22:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: lubelskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: marksia » 2010-08-23, 14:53

Podaj maila to Ci wyślę ten punkt. Naprawdę można się rozpisać

sergiolek
Posty: 5
Rejestracja: 2010-08-20, 21:46
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: sergiolek » 2010-08-23, 17:48


adgusiek
Posty: 2
Rejestracja: 2010-09-11, 00:59
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język francuski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: adgusiek » 2010-09-11, 01:10

Witam,
Mam ogromną prośbę do kogoś kto zna się na rzeczy :)
Chciałabym złożyć teczkę za dwa tygodnie, ale niestety rodzi się ona w bólach.
Bardzo proszę o podpowiedź/pomoc/opinię na temat mojego rozkładu teczki.
Czy niektóre treści można gdzieś przesunąć albo w ogóle wyrzucić?

ustęp 1
- udział w różnych formach doskonalenia warsztatu i metod pracy;
- wdrożenie własnego programu zajęć przygotowujących do egzaminu DELF;
- organizacja autorskich imprez;
- opieka nad Radą Uczniowską;
- pedagogizacja rodziców;
- organizowanie konkursów szkolnych;
- praca w organach szkoły;
- pełnienie funkcji wychowawcy klasy;

ustęp 2
- wykorzystanie komputera w przygotowaniu swojego warsztatu (testy, analizy, dokumentacja, materiały dydaktyczne);
- prowadzenie szkolnego dziennika internetowego;
- tworzenie autorskiej bazy materiałów;
- wykorzystywanie tablicy multimedialnej na zajęciach;

ustęp 3
- prowadzenie lekcji otwartych;
- opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć i uroczystości;
- zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli (obsługa i wykorzystanie tablicy multimedialnej na lekcjach);
- działania w ramach prac Komisji Humanistycznej;
- kierowanie Zespołem Wychowawczym;
- współorganizowanie wymiany międzynarodowej;

ustęp 4A
- projekt Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych „Bienvenue en France”;
- zajęcia fakultatywne dla maturzystów;
- program zajęć z uczniem zdolnym;
- program dla klasy wychowawczej „Jak rozplanować przygotowania czyli matura tuż tuż”

ustęp 4B
- wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej;

ustęp 4C
- współorganizacja Przeglądu Teatrów Amatorskich Kamyka – impreza miedzyszkolna;
- współorganizacja Effki (festiwal filmów krótkometrażowych) – impreza międzyszkolna;
- prowadzenie Klubu Filmowego Kamyka;
- opieka i przygotowywanie szkolnej drużyny biorącej udział w Warszawskiej Lidze Debatanckiej;
- współorganizacja szkolnego programu „Demokracja w praktyce”;
- organizacja szkolnych konkursów;

ustęp 4E
- współpraca z uczelnią wyższą;
- współpraca z przedszkolem integracyjnym;
- organizacja i przeprowadzenie akcji charytatywnych;

ustęp 4F
- nagrody dyrektora;

ustęp 5
-analiza dwóch przypadków

Bardzo proszę o odpowiedź

sławka
Posty: 48
Rejestracja: 2009-09-11, 11:02
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: sławka » 2010-09-16, 09:54

Nie jestem wprawdzie ekspertem, ale w tym roku otrzymałam awans na n-la dyplomowanego (teczkę oceniono wysoko), wiec postaram się dać Ci kilka wskazówek.
Punkt 1
Organizacja konkursów szkolnych - to zadanie powtarzasz w 4c, więc musisz zdecydować albo tu albo tam (nie może sie powtarzać) po za tym ok
2. ok
3. Tu masz "Współorganizowanie wymiany międzynarodowej, może być jeśli opisałaś to pod kątem dzielenia się wiedzy , w jaki sposób pomogłaś mniej doświadczonym koleżankom itp., bo równie dobrze pasuje to do 4c
4a. Tu wystarczy jeden porządnie opisany program (dla spokojnego sumienia możesz dać 2 ), ale mam wątpliwości co do "zajęcia fakultatywne dla maturzystów" - czy było to zgłoszone na radzie pedagogicznej i podpisane przez dyrektora (m. in. taka jest procedura dla programu), jeśli nie to daj to do pkt 1, albo do 4c.
4b - ok (opis i analiza musi zawierać efekty bycia egzaminatorem, nie wystarczy nim być)
4c - ok (przypominam o zdecydowaniu gdzie te konkursy - 1 czy 4c)
4e -ok
4f - w/g mnie nagrody dyrektora to trochę mało, może masz laureatów albo mogą też być podziękowania od instytucji, z którymi miałaś kontakt (oczywiście nie dajesz ich tylko opisujesz krótko od kogo i za co oraz efekty )
5 - ok
To są moje sugestie. Powodzenia

adgusiek
Posty: 2
Rejestracja: 2010-09-11, 00:59
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język francuski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: adgusiek » 2010-09-22, 10:24

Dziękuję bardzo za opinie :)))
Pozdrawiam

cypisek
Posty: 1
Rejestracja: 2010-10-10, 22:02
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Wychowanie fizyczne
Lokalizacja: małopolskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: cypisek » 2010-10-11, 18:39

Witam wszystkich. Co by temat kontynuować pozwolę sobie przyłączyć się do dyskusji. Pozostał mi ostatni rok stażu. Na szczęście mam takiego dyrektora, że mogę sobie spokojnie wprowadzać zmiany w planie, a nurtuje mnie okres przejściowy po mianowaniu.
malgala pisze:Możesz opisać, a nawet jest to wskazane, działania od momentu uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego.
. Rozpocząłem staż w 2008 a w 2007 zrobiłem kurs instruktora sportu z pływania. Obecnie napisałem autorski program z pływania i wdrożyłem go w 4 klasie w ramach 4 godziny wf. Chciałbym ten kurs podpiąć pod chyba?? § 8 ust. pkt. 4c.

§ 8 UST.2 PKT.4 C
poszerzenia zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

Informacja o działaniach wybiegających poza nauczycielskie powinności; ukończenie form doskonalenia, które umożliwiają poszerzenie zakresu działań poszerzenia oferty programowej szkoły np. zajęć pozalekcyjnych

* informacje o uprawnieniach do realizacji zadań – uzyskanie dodatkowych kwalifikacji umożliwiających poszerzenie działań edukacyjnych, wychowawczych bądź opiekuńczych; w przypadku nabytych kwalifikacji należy dołączyć dyplom lub świadectwo w części dokumentacji potwierdzających kwalifikacje

W maju 2008 (też przed rozpoczęciem stażu) założyłem Uczniowski Klub Sportowy i zamieściłem tą info w planie jako jedno z zadań w 4C
Interesuje mnie to, czy mam już po części spełniony pkt 4c, czy mam coś zmieniać w planie rozwoju wprowadzając ten kurs, czy ująć go tylko w sprawozdaniu.

koma
Posty: 2552
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: koma » 2010-10-11, 20:11

Oba zadania nadają się do literki c) czyli poszerzenia.
Program - jeżeli ma odpowiednią strukture i został zatwierdzony przez radę - możesz wykorzystać także do realizacji literki a). Oczywiście albo tu - albo tu.

Natomiast niczego w planie zmieniać nie musisz!!
Plan jest tylko pewnym zamierzeniem i może sie zdarzyć, że nie wypali. Trudno przecież na 3 lata do przydu wszystko dokładnie przewidzieć.

Poza tym nikt do tego planu przecież zaglądał nie będzie!!
Nie wkładamy go do teczki.

hanamat
Posty: 270
Rejestracja: 2008-03-29, 18:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: hanamat » 2011-02-11, 19:14

Do dokumentacji formalnej, o której mowa w rozporzadzeniu z listopada 2007 dołaczasz opis i analize podejmowanych działan ze szczególnym uwzglednieniem efektów. Każdy z wymaganych paragrafów np. 8.2.1, 8.2.2 itd. umieść w osobnych rozdziałach, każde z twoich zadań opisz i wytłuść efekty.

granuna
Posty: 1
Rejestracja: 2011-02-11, 16:38
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: granuna » 2011-02-14, 19:00

Dziękuję za odpowiedź.

ewaaveris
Posty: 1
Rejestracja: 2010-09-28, 08:00
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: ewaaveris » 2011-04-15, 00:30

Mam pytanie. Czy pisząc sprawozdanie do dyrektora a później juz teczkę trzeba trzymać sie tych podpunktów, które pisalam pod tymi głownymi, czy można cos dołożyć lub zmienic brzmienie?
Podam przyklad &8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektow itd........
a potem pod tym mam
1. Podnoszenie własnych kwalifikacji
2. Uczestniczenie..........itd

chodzi o te właśnie punkty, w jakiej formie to napisac i czy tylko te ktore byly w planie?
proszę doradźcie, dziękuję
Mam jeszcze jedno pytanie? czy byłby ktoś chętny by sprawdzić to co napisalam juz? odwdzięczę się, podam meila ewaaveris@poczta.fm

rudimonek
Posty: 4
Rejestracja: 2011-04-15, 13:34
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: łódzkie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: rudimonek » 2011-04-15, 13:38

witam,
piszę właśnie sprawozdanie dla dyrektora na nauczyciela dyplomowanego i mam problem. Realizowałam zajęcia pozalekcyjne z wf według swojego programu. Niestety zapomniałam zgłosić go na radzie. Co teraz zrobić? Czy mogę ująć te zaplanowane i zrealiaowane działania?Czy każdy program musi być zgłoszony i zaopiniowany przez radę?czy wystarczy, że zgłosze to dyrektorowi?

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: edzia » 2011-04-16, 09:26

ewaaveris pisze:Czy pisząc sprawozdanie do dyrektora a później juz teczkę trzeba trzymać sie tych podpunktów, które pisalam pod tymi głownymi, czy można cos dołożyć lub zmienic brzmienie?
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam, o co chodzi, ale spróbuję odpowiedzieć. Otóż uważam, że inaczej należy pisać sprawozdanie z realizacji PRZ, a inaczej teczkę do kuratorium.

Sprawozdanie z realizacji PRZ najlepiej pisać według planu, a PRZ powinien być pisany według § 8 ust. 1, czyli wg tzw. powinności. Czyli § 8 ust. 1 mówi o tym, co powinno się robić w okresie stażu, zatem PRZ powinien to właśnie uwzględniać. Zatem pisząc później po skończonym stażu sprawozdanie z realizacji tegoż, najlepiej trzymać się właśnie tych punktów i podpunktów, które zapisałaś w PRZ.

Natomiast teczkę do kuratorium pisze się bez planu. Pisząc ją, trzeba już w formie opisów i analiz realizacji wymagań, czy sprawozdań z realizacji wybranych zadań, czy też dołączając zaświadczenie coś tam potwierdzające, udowodnić, że spełniamy wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego z § 8 ust. 2. Zatem niekoniecznie wtedy trzymasz się punktów i podpunktów z PRZ, bo ich tam po prostu wtedy nie ma. Te z PRZ dotyczyły okresu stażu (tj. tych dwóch lat i 9 miesięcy), a teczkę piszesz tak, by udowodnić spełnienie wymagań, a tych nie musisz przecież spełniać już podczas stażu - możesz spełniać je wcześniej, ale możesz i później, po stażu).

Przykład:
W PRZ piszesz, że w okresie stażu będziesz podejmować (czas przyszły) działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy (§ 8 ust. 1 pkt 1), czyli ukończysz jakiś tam kurs na przykład. Więc później w sprawozdaniu piszesz, że ukończyłaś (czas przeszły) ten kurs (gdzie, kiedy, jaka tematyka itp.) albo że nie ukończyłaś, bo coś tam, coś tam. Tyle. Ewentualnie na życzenie dyrektora udowadniasz to jakimś zaświadczeniem. Zatem, aby dyrektor mógł pozytywnie ocenić twój dorobek zawodowy, wystarczy, byś w ramach tej powinności tylko ukończyła ten kurs (i coś tam jeszcze zrobiła), a nie bada tu, czy ten kurs przyczynił się do podniesienia jakości twojej pracy. Będzie to badać dopiero komisja kwalifikacyjna w kuratorium.

Więc w teczce do kuratorium masz m.in. udowodnić, że uzyskałaś (czas przeszły) pozytywne efekty w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8 ust. 2 pkt 1). Jeśli więc jakiś tam kurs przyczynił się do tego, to możesz tu wspomnieć o nim. Ale przecież nie tylko ten kurs przyczynił się do podniesienia jakości twojej pracy. Zbierasz więc wszystkie te działania, które wdrożyłaś (niekoniecznie w okresie stażu), by lepiej nauczać, opisujesz je i analizujesz oraz podkreślasz wpływ tych działań na podniesienie jakości realizowanego w szkole procesu dydaktyczno-wychowawczego, czyli tzw. efekty.

ewaaveris pisze:czy byłby ktoś chętny by sprawdzić to co napisalam juz?
Mogę sprawdzić, ale tylko pod warunkiem, że plan pisałaś według tzw. powinności ( i to w kolejności z rozporządzenia), a teczkę piszesz według wymagań. Bo nie chce mi się tego prostować.


rudimonek pisze:Czy każdy program musi być zgłoszony i zaopiniowany przez radę?
Moim zdaniem wystarczy, by był tylko opracowany i wdrożony (§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. a).

sławka
Posty: 48
Rejestracja: 2009-09-11, 11:02
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: sławka » 2011-06-16, 16:07

Koleżanka pracuje na 1/2 etatu w świetlicy, a oprócz tego ma jeszcze 6 godzin informatyki. Od września chce rozpocząć awans zawodowy na n. dyplomowanego. Czy w tej destytucji możne w planie rozwoju zamieścić zadania realizowane na tych dwóch stanowiskach czy tylko ze świetlicy. Wątpliwością budzą się z tego, że w świetle przepisów awans można robić jeśli ma się przynajmniej 1/2 etatu z jakiejś dziedziny, informatykę ma tylko 6 godz. chciałyby wykazać się też na tym polu zwłaszcza, że ma już pewne sukcesy no i dalsze plany.


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”

cron