ala.forum, porządnie napisane konspekty (lub choćby i prowizoryczne notatki) to istotny element Twojego warsztatu pracy, który będziesz stopniowo rozbudowywać, tworzyć. Swoje lekcje przecież musisz jakoś planować, dostosowywać do możliwości uczniów, ewaluować. Oprócz
realizowania krok po kroku jak leci podręcznika, powinnaś chyba planować bardziej szczegółowo poszczególne etapy lekcji, wiedzieć, kiedy wprowadzić nowy materiał, kiedy zrobić ćwiczenie, które, ile tych ćwiczeń, na co zwrócić szczególną uwagę, kiedy podsumować ten etap lekcji, jakie pytania uczniom zadać itp. Warto to mieć zapisane, by niczego nie przeoczyć i by lekcja biegła sprawnie.
W ilu różnych klasach uczysz? Nie masz lekcji w klasach równoległych? Przecież te konspekty można w ten sposób wykorzystać, ew. nanieść drobne zmiany. Poza tym raz napisane konspekty wykorzystasz być może w kolejnych latach. A w każdym razie łatwiej jest nanieść zmiany, niż tworzyć coś od zera. Łatwiej też jest poprowadzić lekcję, gdy ma się ją porządnie rozplanowaną. Łatwiej wreszcie po roku przygotować się do takiej samej lekcji, jeśli zerkniemy do napisanego już konspektu.
Jolly Roger pisze:18 godzin dydaktycznych określonych w Karcie Nauczyciela
Pozostałe wynikają z Kodeksu Pracy, który nauczycieli też obowiązuje.
Pozostałe też z KN oczywiście.
