Prośba o pomoc w opracowaniu pytań

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

enigma21
Posty: 1
Rejestracja: 2020-05-08, 15:06
Kto: student
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Prośba o pomoc w opracowaniu pytań

Postautor: enigma21 » 2020-05-08, 15:21

Drogie koleżanki i koledzy, moje studia w dobie zajęć zdalnych praktycznie przestały istnieć a egzaminy zdać trzeba będzie. Otrzymałam zagadnienia, ale przyznam, że niektóre wydają mi się tak ogólne że trudno jest uznać co autor miał na myśli. Być może Wy będziecie znali na nie odpowiedzi? Do innych z kolei nie mam żadnych materiałów.
Może ktoś z Was będzie tak miły i pomoże mi w opracowaniu poniższych pytań:
5. Bezpieczeństwo w szkole/placówce oświatowej w przepisach prawa.
8. Proszę przybliżyć sylwetkę rozwojową dziecka w okresie przedszkolnym, szkolnym oraz w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości.
9. Proszę omówić progi edukacyjne i elementy adaptacji dziecka w przedszkolu i szkole.
11. Proszę przybliżyć procedury osiągania celów edukacyjnych obejmujących metody i formy pracy z uczniami.
12. Proszę wymienić 3 przykłady środków dydaktycznych należących do grupy środków służących tzw. nowoczesnym sposobom nauczania:
14. Proszę dokonać analizy terminologii: uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych?
15. Proszę wymienić sposoby dostosowywania wymagań edukacyjnych w zakresie formy sprawdzania i oceniania wiedzy uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.
17. Co rozumie się pod współczesnym pojęciem ocena wspierająca?
18. Co to jest inteligencja i jakiego rodzaju zdolności się na nią składają?
19. Rola inteligencji emocjonalnej w życiu człowieka.
22. Proszę wymienić cechy pomocne w kierowaniu klasą i budowaniu własnego autorytetu.
23. Proszę omówić etapy rozwoju zabawy i wskaż ,na co zwrócić szczególną uwagę w każdym z nich.
25. Proszę omówić jak zdobyć zaufanie uczniów i wskazać 5 podstawowych zasad.
26. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole:
• kiedy dziecko wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną
• Plan działań wspierających
• Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.

Wiem, wiem jest tego trochę, ale to niewielki procent wszystkiego. Proszę o pomoc jakiejś dobrej duszyczki.

basia.9517
Posty: 1
Rejestracja: 2020-05-09, 22:06
Kto: student
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: pomorskie

Re: Prośba o pomoc w opracowaniu pytań

Postautor: basia.9517 » 2020-05-09, 22:16

Również mam do opracowania te same pytania...
Też bym prosiła o pomoc w ich opracowaniu

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Prośba o pomoc w opracowaniu pytań

Postautor: linczerka » 2020-05-11, 07:39

Sporo materiałów znajdziecie w Internecie
Ad.14
https://www.treningmozgu.pl/doc/opracow ... acyjne.pdf
Przez specyficzne trudności w uczeniu się należy rozumieć trudności w nauce, które mają uczniowie w normie intelektualnej, z przyswajaniem treści nauczania, wynikające ze specyfiki ich funkcjonowania percepcyjno-motorycznego i poznawczego, nieuwarunkowane schorzeniami neurologicznymi. Definicja ta zamieszczona jest w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.

Ad IPET (ostatni podpunkt)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Tam pisze, co powinien zawierać IPET, dla kogo przeznaczony. Szukając informacji, zwróćcie uwagę na daty, bo zgodnie z rozporządzeniem rozbudowano wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania dziecka.

Ad.PDW -Plan Działań Wspierających
Nie wiem, po co, ale już się nie pisze. W tym linku macie dość dobry przykład:
http://zs3-sulechow.pl/wp-content/uploa ... zablon.pdf
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Modraszka
Posty: 2
Rejestracja: 2020-08-15, 21:24
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: Prośba o pomoc w opracowaniu pytań

Postautor: Modraszka » 2020-08-15, 21:28

Bezpieczeństwo:
Rozporządzenie MEN z 25.05.2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i plcówki krajoznawstwa i turystyki.
Rozporządzenie z 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.

ingusek
Posty: 13
Rejestracja: 2020-01-31, 12:08
Kto: student
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: małopolskie

Re: Prośba o pomoc w opracowaniu pytań

Postautor: ingusek » 2020-12-16, 18:49

enigma21 pisze:Drogie koleżanki i koledzy, moje studia w dobie zajęć zdalnych praktycznie przestały istnieć a egzaminy zdać trzeba będzie. Otrzymałam zagadnienia, ale przyznam, że niektóre wydają mi się tak ogólne że trudno jest uznać co autor miał na myśli. Być może Wy będziecie znali na nie odpowiedzi? Do innych z kolei nie mam żadnych materiałów.
Może ktoś z Was będzie tak miły i pomoże mi w opracowaniu poniższych pytań:
5. Bezpieczeństwo w szkole/placówce oświatowej w przepisach prawa.
8. Proszę przybliżyć sylwetkę rozwojową dziecka w okresie przedszkolnym, szkolnym oraz w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości.
9. Proszę omówić progi edukacyjne i elementy adaptacji dziecka w przedszkolu i szkole.
11. Proszę przybliżyć procedury osiągania celów edukacyjnych obejmujących metody i formy pracy z uczniami.
12. Proszę wymienić 3 przykłady środków dydaktycznych należących do grupy środków służących tzw. nowoczesnym sposobom nauczania:
14. Proszę dokonać analizy terminologii: uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych?
15. Proszę wymienić sposoby dostosowywania wymagań edukacyjnych w zakresie formy sprawdzania i oceniania wiedzy uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.
17. Co rozumie się pod współczesnym pojęciem ocena wspierająca?
18. Co to jest inteligencja i jakiego rodzaju zdolności się na nią składają?
19. Rola inteligencji emocjonalnej w życiu człowieka.
22. Proszę wymienić cechy pomocne w kierowaniu klasą i budowaniu własnego autorytetu.
23. Proszę omówić etapy rozwoju zabawy i wskaż ,na co zwrócić szczególną uwagę w każdym z nich.
25. Proszę omówić jak zdobyć zaufanie uczniów i wskazać 5 podstawowych zasad.
26. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole:
• kiedy dziecko wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną
• Plan działań wspierających
• Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.

Wiem, wiem jest tego trochę, ale to niewielki procent wszystkiego. Proszę o pomoc jakiejś dobrej duszyczki.



Te pytania to z jakiego przedmiotu są?


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”