awans na dyplomowanego

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-12, 12:16

Nigdzie ich nie zatwierdzałam,umieściłam na stronie szkoły,na portalu edukacyjnym,realizuje je bo przynoszą efekty.

kasiula1980
Posty: 37
Rejestracja: 2015-07-26, 13:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: kasiula1980 » 2015-08-12, 15:09

PRogram wlasny musi zatwierdzic dyrektor.przedstawia się go na radzie ped.musi miec akceptacje naucz.dypl.tego samego przedmiotu.jest to zapisane w rozp.zobacz w necid.

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-12, 15:56

A jak u mnie tylko ja ucze tych przedmiotow nie ma nikogo innego,jestem jedna.To ciekawe czy uznają mi ten punkt 4a ,bo ja nie mam zatwierdzonych,a trzeba spełniać minimum 3 punkty ja mam 4a,4c,4d,4f i nie wiem czy uznają mi ten 4a,wiem wszystko o tych moich programach ale jak są nie zatwierdzone to mogą odrzucić.Czy pytają sie o zatwierdzenie na rozmowie?

kasiula1980
Posty: 37
Rejestracja: 2015-07-26, 13:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: kasiula1980 » 2015-08-12, 17:40

Mysle że o takie szczegoly nie beda pytac.a przeciez bedzie z Toba dyrektor a on zna Twoje programy.

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-12, 17:47

Zna ale jak sie zapytają czy zatwierdzała je to bedzie musiała powiedzieć że nie i wtedy mogą odrzucić.

kasiula1980
Posty: 37
Rejestracja: 2015-07-26, 13:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans nagl dyplomowanego

Postautor: kasiula1980 » 2015-08-12, 18:01

Bedzie ok.moj koleGa ma jutro jednak. Napisze o co go pytali.

Awatar użytkownika
renati23
Administrator
Posty: 3073
Rejestracja: 2007-06-08, 18:48
Przedmiot: Inne

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: renati23 » 2015-08-12, 21:03

Mnie jutro czeka spotkanie z komisją - mam lekkiego stresa

woma78
Posty: 42
Rejestracja: 2015-05-03, 17:59
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka
Lokalizacja: śląskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: woma78 » 2015-08-12, 22:32

Z tymi programami własnymi jest tak, że niektóre nie muszą być zatwierdzone. Zależy co to za programy, jeżeli jest to np. program zajęć wyrównawczych lub z uczniem zdolnym, który wykonujesz na zajęciach niepłatnych tzw. karcianych to nie muszą być zatwierdzone przez radę pedagogiczną, ale jeżeli np. prowadzisz kółko płatne i do tego napisałaś program to on powinien być zatwierdzony.

Renati23 trzymam za Ciebie kciuki :roll:

kasiula1980
Posty: 37
Rejestracja: 2015-07-26, 13:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: kasiula1980 » 2015-08-12, 22:37

Renati23 napisz jutro jak Ci poszlo.Powodzenia.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: linczerka » 2015-08-12, 23:31

Renati, pokciukam
Jak dobrze, że się odezwałaś.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-13, 07:59

Dziekuje Woma78, moje zajecia są bezpłatne napisałam trzy programy ktore pomagają mi i uczniom w zajeciach : program zajeć wyrownawczych,zajeć z uczniem zdolnym i zajeć z grupą medyczną.Kontynuuje je bo przynoszą efekty. W teczce napisałam krotko o tych programach i mysle że komisja bedzie mnie z nich dopytywać.

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-13, 08:35

Woma78 a nie masz jakiegoś rozporządzenia o tym co napisałaś bo rozmowę mam jutro i jakby zapytali o zatwierdzenie to mogłabym podać konkretny dowód.Jak zapytają o to moją p.dyrektor to ona powie ze nic nie zatwierdzała,a tak jak napisałaś wcale nie muszą być zatwierdzone.

woma78
Posty: 42
Rejestracja: 2015-05-03, 17:59
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka, Informatyka
Lokalizacja: śląskie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: woma78 » 2015-08-13, 12:25

Znalazłam takie opracowanie z centrum kształcenia w Koszalinie, wyraźnie pisze o ewentualnym wpisie do zestawu programów, czyli nie musi być zatwierdzony przez radę pedagogiczną.
trochę się wszystko rozeszło bo to jest kopia ze slajdów:

§8 ust.2 pkt.4 a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych Opis może zawierać podstawowe informacje o opracowaniu programu nauczania/ innowacji programowej, np.

Idea wiodąca innowacji/koncepcja programu

Cele ogólne

Cele szczegółowe (kształcenia i wychowania)

Materiał/treści wprowadzane w czasie realizacji innowacji/programu (mogą być zgodne z podstawą programową lub wykraczające)
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
(mogą być zgodne z podstawą programową lub wykraczające)

Metody, formy pracy/sposoby osiągania celów (z uwzględnieniem indywidualizacji pracy)

Opis przewidywanych osiągnięć ucznia po realizacji innowacji

Ewaluacja programu/innowacji
Rozporządzeniu MENiSz dnia 9 kwietnia 2002 rw sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki Rozporządzenie MEN z dnia 24 sierpnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki Komorowska H. : O programach prawie wszystko. WSiP, Warszawa, 1999 r. WraggE. : Trzy wymiary programu. WSiP, Warszawa, 2001 r. OrnsteinA., HunkinsF. : Program szkolny. WSiP, Warszawa, 1998 r. DylakStanisław, Wprowadzenie do konstruowania szkolnych programów nauczania,Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2000.
§8 ust.2 pkt.4 a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych
[b]Opis powinien także zawierać informacje o wdrożeniu programu/innowacji programowej:

termin wdrożenia, klasę, grupę, w której program był realizowany
był realizowany
informacje o ewentualnym wpisie do szkolnego zestawu programów, akceptacji przez dyrektora, harmonogram wdrożenia, przebieg działań
[/b]
sposoby ewaluacji programu
§8 ust.2 pkt.4 a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych
Analiza uzyskanych efektów po wdrożeniu programu/innowacji programowej może zawierać wyniki ewaluacji. Może to być, np.: badanie osiągnięć dydaktycznych, analiza ankiet dla uczniów, rodziców, wyniki egzaminu zewnętrznego w zakresie umiejętności, które program rozwijał, analiza ocen semestralnych, rocznych, zestawienie wyników dydaktycznych diagnozy wstępnej i końcowej.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
końcowej.

W przypadku programów wychowawczych może to być informacja o zaobserwowanych działaniach pozytywnych lub redukcji zachowań negatywnych, analiza rozmów z uczniami i /lub ich rodzicami, innymi nauczycielami o przeciwdziałaniu niepożądanym sytuacjom, efektach oddziaływań profilaktycznych, opiekuńczych. Można również dokonać analizy wytworów uczniowskich (prac plastycznych, literackich), analizy dokumentów (np. dziennika lekcyjnego w zakresie frekwencji, uwag o zachowaniach agresywnych).
Przykładowy opis i analiza realizacji zadań z §8 ust.2 pkt.4 a oraz uzyskanych efektów
Opis programu/innowacji programowej Koncepcja programu opiera się na…. Cele ogólne: Szczegółowe cele: Uczniowie:

samodzielnie tworzą gazetkę szkolną

prowadzą i nagrywają wywiady

filmują krótkie scenki z życia szkoły

…… Materiał/Treści

Gatunki dziennikarskie, podstawowe terminy i pojęcia
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie

Gatunki dziennikarskie, podstawowe terminy i pojęcia

Specyfika prowadzenia wywiadu na żywo

…………
Metody/sposoby osiągania celów

Organizacja: Zajęcia z „mediów” prowadzone będą 1 raz w tygodniu na zajęciach dodatkowych dla chętnych uczniów (z godzin z art. 42 KN)
Opis przewidywanych osiągnięć ucznia W wyniku prowadzenia programu uczeń:

pozna podstawowe gatunki dziennikarskie

…………..
Ewaluacja –popularność gazetki szkolnej …………………….
Przykładowy opis i analiza realizacji zadań z §8 ust.2 pkt.4 a oraz uzyskanych efektów
Opis wdrożenia programu:

Program działań dydaktycznych, realizowany na zajęciach dodatkowych. „W świecie mediów” został poprzedzony zdiagnozowaniem zainteresowań dzieci. Już w klasie III uczniowie wykazywali .............................

Program został zrealizowany w latach 2010/2013 w klasie, w której uczyłam języka polskiego. Zajęcia nieobowiązkowe z uczniami były prowadzone 1 raz w tygodniu.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
uczniami były prowadzone 1 raz w tygodniu.
Analiza uzyskanych efektów:

Ewaluacja programu dowiodła, że był udany i założone cele wychowawcze i dydaktyczne udało się osiągnąć. Wyniki testu kończącego wskazały, że uczniowie w 90% opanowali: ……………….. Przygotowane przez nich projekty dowiodły, że ………………….Wyniki ankiety, pokazują, że …………………. Wykorzystane w ewaluacji programu narzędzia przedstawiam poniżej wraz z wykresami, itp.

Yeda77
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-01, 08:52
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Chemia, Przysposobienie obronne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: Yeda77 » 2015-08-13, 13:01

Woma78 to jeżeli ja napisałam te programy własne,nie są zatwierdzone ani przez dyrektora,ani przez RP,nie są wpisane do zestawu,to uznają mi ten punkt 4a,czy raczej odrzucą,bo podobno trzeba mieć minimum 3 punkty opisane prawidłowo,nie mam egzaminatora i nie mam kursu z języka obcego,mam tylko 4a,4c,4d,4f.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: awans na dyplomowanego

Postautor: linczerka » 2015-08-13, 15:18

renati23
skowronki ćwierkały, że ok
Daj znać, bo ile można kciukać
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”