W jaki sposób stawiać oceny z zachowania dzieciom posiadającym opinię? Powiedzmy, że w opinii znajdują się zapisy o niedojrzałości emocjonalnej dziecka, czy zaburzeniach w relacjach z rówieśnikami, o nadwrażliwości emocjonalnej itp.. I teraz- jeśli dziecko to uczestniczy (zakładając hipotetycznie) w bójkach, dokonuje czynów zagrażających czyjemuś zdrowiu (np. podpali coś, czy przyniesie do szkoły używki/alkohol i częstuje tym innych itp.), to czy pomimo takich działań (chodzi mi o uczniów klas 5-8) powinno mu się niejako z urzędu wystawić ocenę co najmniej dobrą lub wyżej? Mowa o dzieciach w pełni sprawnych intelektualnie.
Nie wiem, jak to ugryźć.
Jest też problem innego rodzaju- jak wytłumaczyć innym dzieciom, które popełniają te same czyny, że one mają niższą ocenę z zachowania? Nie mogę na głos mówić o opinii, a dzieciaki są wrażliwe w tym wieku na społeczną sprawiedliwość. Efekt byłby taki, że wszystkim musiałabym zawyżyć oceny z zachowania
