45minut-wiola pisze:Nie wiem zupełnie jak podejść do tych poziomów A B C D E- w dodatku tam są podane tylko 2 , to resztę trzeba wymyślać samemu ?
Te poziomy to ewaluacja zewnętrzna (jak przyjdą do szkoły ewaluatorzy, to będą ich spełnianie badać).
Ewaluacja wewnętrzna ma wam dać odpowiedź na pytanie jak w danym obszarze szkoła funkcjonuje, co wymaga poprawy, co jest dobre i warto to kontynuować. Nie musi to być nawet wymaganie z załącznika do rozporządzenia o nadzorze. Wybierzcie sami coś, czemu waszym zdaniem warto się dokładnie przyjrzeć.
My na przykład mamy zamiar zająć się sposobami analizy wyników egzaminów zewnętrznych oraz oceną aktywności uczniów (zajęcia pozalekcyjne).
Na zakończenie trzeba sporządzić raport z przeprowadzonej ewaluacji, który powinien zawierać na przykład:
WSTĘP- data napisania raportu, nazwisko autora lub autorów, tytuł raportu
1. Opis ewaluowanego przedsięwzięcia/obszaru
(Jakie to przedsięwzięcie? Dlaczego chcemy to badać?)
2. Opis ewaluacji
(Jakie informacje chcemy uzyskać? Jakimi metodami się posłużyliśmy?)
3. Opis danych i ich zbierania
(Jakie dane uzyskaliśmy w wyniku badania? Jakich danych ew. nie udało nam się zdobyć i dlaczego? Kiedy i w jakich warunkach odbywało się zbieranie danych?)
4. Podsumowanie
(Zebrane na jednej stronie najistotniejsze zagadnienia poruszane w raporcie.)
5. Wyniki
(Prezentowane jako próba udzielenia odpowiedzi na pytania, które postawiliśmy projektując ewaluację. )
6. Wnioski
(Prezentowane np.: wg kryteriów ewaluacji)
7. Zalecenia
8. Aneks
(Powinien zawierać narzędzia, za pomącą których zbieraliśmy dane oraz ew. dodatkowe materiały)