umowa na czas określony i jej "przywileje"?

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

ritatita
Kto: nauczyciel

umowa na czas określony i jej "przywileje"?

Postautor: ritatita » 2013-04-14, 02:16

Witam!
Od stycznia 2010 pracuję jako nauczyciel. do czerwca była to umowa na zastępstwo, a następnie:
2010/2011- wrzesień-sierpień umowa na czas określony 14/18, uzyskanie st.nauczyciela kontraktowego
2011/2012- wrzesień-sierpień umowa na czas określony 18/18,
2012/2013- wrzesień- styczeń umowa na zastępstwo 18/18 + 6, styczeń-sierpień 14/18

W najbliższym roku przewidywane zatrudnienie również w niepełnym wymiarze godzin.

W związku z tym mam pytanie. Czy dyrektor może podpisać ze mną umowę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze godzin (wiem, że coś takiego się zdarza, czy ma to jakieś swoje uzasadnienie prawne?). Poza tym zgodnie z KN Art.10 ust.4 tj:
Stosunek pracy z nauczycielem kontraktowym nawiązuje się na podstawie umowy o pracę zawieranej na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem ust. 7.

ust 7. W przypadku zaistnienia potrzeby wynikającej z organizacji nauczania lub zastępstwa nieobecnego nauczyciela, w tym w trakcie roku szkolnego, z osobą rozpoczynającą pracę w szkole, z nauczycielem kontraktowym lub z nauczycielami, o których mowa w ust. 5, stosunek pracy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas określony.

Czy w ogóle zgodnie z KN dyrektor może dalej zatrudniać mnie na czas określony? Mam już dość życia w takiej niepewności :(

Poza tym mam pytanie dotyczące nauczycielek w ciąży- żeby nie komplikowac opiszę przykładową sytuację: Pani X jest zatrudniona na czas określony od 1.09 do 31.08 i np.15 czerwca rodzi dziecko. Wraca do pracy mniej więcej w listopadzie i podpisuje nową umowę....i tu moje kolejne pytanie.....do kiedy???do czerwca czy do sierpnia. Jest jakiś przepis który to reguluje?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Yoka
Przedmiot: Język angielski

Re: umowa na czas określony i jej "przywileje"?

Postautor: Yoka » 2013-04-14, 10:45