Rażące uchybienia w szkole podstawowej

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

papuch
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski

Rażące uchybienia w szkole podstawowej

Postautor: papuch » 2014-02-22, 09:11

Witajcie, mam problem który chcę z wami skonsultować i poradzić się co do kroków które mogłabym podjąć. Jestem nauczycielem (gim) i matką dzieci w szkole podstawowej. Sprawa tyczy się szkoły gdzie uczą się moje dzieci.
-Przez pierwszy semestr dzieci w klasie IV były pozostawione bez opieki (siedziały w klasie bo nikt do nich nie przyszedł) około 7 razy.
-Nauczyciele wychodzą z zajęć (byłam świadkiem ponieważ chciałam odebrać dziecko wcześniej ze szkoły) mówiąc: Dokończcie zadania a kiedy zadzwoni to wyjdźcie.
- Nauczyciel podjeżdża pod szkołę o godzinie 7.30 (wielokrotnie) a lekcja zaczyna się o 7.30. Tak więc faktycznie lekcja trwa ok. 35 min.
- Nauczyciel był nieobecny około 6 tyg (oczywiście nie łącznie bo były to liczne ‘opieki’ i L4) co wg mnie nie zapewnia realizacji podstawy programowej (dodatkowo wiecie jak to jest : apele okolicznościowe, wydażenia z życia szkoło odejmują godziny do realizacji pp)

Po pierwszym półroczu jestem zrozpaczona. Pewnie powiecie: dlaczego nie reagowałaś wcześniej … zakładałam że to wszystko to jakiś marginalny proceder, że to wyjątkowe sytuacje. Ale tak nie jest. Dyrektorka ma zdaje się ambicjonalne relacje z p.Wójtem bo powiedziala że nie bierze od wójta pieniędzy na zorganizowanie zastępstw! Wobec czego kiedy nauczyciel jest nieobecny dzieci albo siedzą same albo są wrzucane do innej klasy (np. 4 klasa do 5 klasy albo do 6 – nie ma dwóch 4 np. żeby połączyć i realizować jakiś sensowny temat). Sama pani dyrektor także pozostawia dzieci bez opieki ponieważ notorycznie musi coś załatwić podczas trwania zajęć (relacje dzieci)
Uchybień jest więcej ale nie będę strzępić jęzora.