Umowa na czas określony - zakończenie

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

gosia2242
Posty: 1
Rejestracja: 2018-06-16, 19:44
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Geografia, WOS
Lokalizacja: mazowieckie

Umowa na czas określony - zakończenie

Postautor: gosia2242 » 2021-06-28, 19:32

Mam następujący problem:
Pracuję od marca 2018 roku na stanowisku nauczyciela, w niepełnym wymiarze godzin. Każda z moich umów była na czas określony:
- pierwsza: od marca do końca czerwca
- druga: od września 2018 do końca sierpnia 2019
- trzecia: od września 2019 roku do końca sierpnia 2020
- czwarta: od września 2020 do końca sierpnia.

Chciałabym zrezygnować z pracy tej szkole, nie będą się tu rozpisywać dlaczego. Uznałam, że jeśli umowa jest do końca sierpnia to nie muszę pisać żadnego wypowiedzenia, tylko wystarczy, że powiem w odpowiednim momencie Dyrekcji o zakończeniu Naszej współpracy.
Jednak biorąc pod uwagę, że Dyrekcja jest osobą bardzo utrudniającą życie i potrafi napsuć człowiekowi nerwów, postanowiłam, jeszcze się Was Szanowne Grono pedagogiczne dopytać.

Na mojej umowie jest napisane, że umowa ulega wypowiedzeniu , a okres wypowiedzenia umowy jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy, wskazanego w treści art.36 & 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 – Kodeks pracy w zw. Z art.91 ust. 1 KN.
A on brzmi następująco:
Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony i umowy o pracę zawartej na czas określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy;
2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy;
3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

Jednak ja to rozumiem, że te przepis dotyczy mnie kiedy chcę tę umowę wypowiedzieć w trakcie jej trwania. A ja chcę zakończyć współpracę z końcem sierpnia, czyli kiedy zakończy się rok szkolny.
Proszę o potwierdzenie, czy moje rozumowanie jest poprawne.