Nauczyciel matematyki

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

fploskonkaaa
Posty: 1
Rejestracja: 2021-08-15, 11:56
Kto: student
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: małopolskie

Nauczyciel matematyki

Postautor: fploskonkaaa » 2021-08-15, 12:00

Jestem studentem matematyki ze specjalnością nauczycielską. Moje pytanie brzmi: czy po studiach I stopnia ( licencjacie ) mogę zacząć uczyć matematyki w szkole podstawowej, jednocześnie kontynuując studia magisterskie, czy muszę najpierw skończyć studia magisterskie, żeby zacząć pracę jako nauczyciel w szkole podstawowej. Proszę o odpowiedź :)

Awatar użytkownika
Multifachlehrer
Posty: 50
Rejestracja: 2018-07-30, 02:41
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Język niemiecki, Łacina, ...
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Nauczyciel matematyki

Postautor: Multifachlehrer » 2021-08-16, 05:36

fploskonkaaa pisze:Jestem studentem matematyki ze specjalnością nauczycielską. Moje pytanie brzmi: czy po studiach I stopnia ( licencjacie ) mogę zacząć uczyć matematyki w szkole podstawowej, jednocześnie kontynuując studia magisterskie, czy muszę najpierw skończyć studia magisterskie, żeby zacząć pracę jako nauczyciel w szkole podstawowej. Proszę o odpowiedź :)



Szanowny Panie,
dyplom ukończenia studiów I stopnia z matematyki ze specjalnością nauczycielską zapewnia Panu pełne kwalifikacje do nauczania matematyki w szkole podstawowej.

Już może Pan śmiało podjąć pracę jako nauczyciel w szkole podstawowej.

Ukończenie studiów II stopnia z wyżej wymienionego kierunku, będzie zaś wymagane do nauczania matematyki w szkołach ponadpodstawowych.


Podstawa prawna:
§ 4 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Akt zawarty w obwieszczeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Z poważaniem