Czy można postawić na semestr ocenę niedostateczną

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
mimi44a
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski

Czy można postawić na semestr ocenę niedostateczną

Postautor: mimi44a » 2008-05-20, 19:04

Witam:) jestem nauczycielem od niedawna i u nas w gimnazjum mówi się że nie mam prawa postawić uczniowi jedynki jeśli miał dopuszczający na semestr:/ czy to prawda??Bo tak sobie myślę, że przecież ocena na semestr nie jest "ważna" w sensie nie klasyfikująca to dlaczego ma ona tyle wspólnego z oceną na koniec roku..:/ uprzejmie proszę o szybką odpowiedź.

poprawiłam tytuł wątku - renati23
Ostatnio zmieniony 2009-01-28, 19:17 przez mimi44a, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Witold Telus

Re: Czy można postawić na semestr ocenę niedostateczną

Postautor: Witold Telus » 2008-05-20, 19:30

Bzdura trzeszcząca. Ocenę wystawia nauczyciel na podstawie Przedmiotowego Systemu Oceniania i ocen cząstkowych. Za ocenę odpowiada tylko i wyłącznie nauczyciel i nikt i nic nie ma prawa mu tej swobody ograniczać. NIGDY!.

Ocena oczywiście musi uwzględniać wszelkie aspekty pracy ucznia i musi być adekwatna do jego osiągnięć. Jezeli uczeń (bądź jego rodzice) uznają, że ocena jest wystawiona niezgodnie z PSO lub WSO to mogą złożyć pisemne odwołanie do Rady Pedagogicznej i wniosek o egzamin sprawdzający.

Jeżeli ktokolwiek próbuje ograniczać nauczycielowi swobodę oceniania to odpowiada przed sądem.

Awatar użytkownika
mimi44a

Postautor: mimi44a » 2008-05-22, 13:00

aha..dziękuje bardzo za pomoc!ale czy jest jakiś akt prawny który o tym mówi?
“People that hate cats, will come back as mice in their next life” :D

Awatar użytkownika
Jolly Roger

Postautor: Jolly Roger » 2008-05-22, 13:09

Karta Nauczyciela
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

Awatar użytkownika
mimi44a

Postautor: mimi44a » 2008-05-22, 13:12