Staż na mianowanego a umowa

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

anianiem
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski

Staż na mianowanego a umowa

Postautor: anianiem » 2010-12-27, 12:56

Bardzo proszę o pomoc gdyż nic nie mogę znaleźć. Otóż jestem nauczycielem kontraktowym, w tym roku szkolnym rozpoczęłam staż na mianowanego. W obecnej szkole pracuję już drugi rok i ponownie mam umowę tylko na rok. W związku z tym iż jestem w ciąży ogarnęło mnie przerażenie - rozpoczęty staż, umowa tylko na rok, po macierzyńskim brak pracy:(
Doczytałam się jednak, iż dyrektor wyrażając zgodę na mój staż powinien przewidzieć dla mnie pracę co najmniej jego okres,( moi uczniowie to dzieci niepełnosprawne nauczane w domu indywidualnie, będą się uczyć jeszcze ok 3 lat). Proszę o jakąś radę co zrobić w takiej sytuacji???

Yoka
Przedmiot: Język angielski

Re: Staż na mianowanego a umowa

Postautor: Yoka » 2010-12-30, 17:16

nie musi nic przewidzieć, skoro masz umowę na rok, więc spodziewa się, że może zabraknąc godzin dla Ciebie w kolejnym roku. Staż to Twój problem a nie dyrekcji.

Ja robiłam ten staż w 3 różnych szkołach, niestety i nie widziałam, aby którykolwiek dyrektor się tym faktem przejął - nie było godzin, miałam umowę na rok szkolny, więc goodbye.

edzia

Postautor: edzia » 2010-12-30, 17:43

Yoka, ale Karta Nauczyciela nie przewiduje w takiej sytuacji umowy na czas określony. Umowa na czas określony może być zawarta jedynie z nauczycielem stażystą. Natomiast z nauczycielem kontraktowym zawiera się umowę wyłącznie na czas nieokreślony. Wyjątkiem od tej zasady może być jedynie umowa na zastępstwo lub potrzeba wynikająca z organizacji nauczania w szkole (ale to są naprawdę rzadkie sytuacje, podejrzewam, że nie dotyczą autorki tematu).

Tak więc umowa autorki tematu jest źle zawarta. Powinna to być umowa na czas nieokreślony i z mocy prawa taką jest. Trzeba tylko pisemnie zawnioskować o dostosowanie umowy do obowiązujących przepisów.

anianiem