Pogadać sobie z nimi w ramach "zastępczej" lekcji wychowawczej. Nie raz zwykła rozmowa, spędzenie z nimi czasu pozwala na zawiązanie lepszych relacji, bardziej przyjacielskich, a to istotne w naszej codziennej "przedmiotowej' pracy
Podziałać w temacie informatycznym, on nigdy nie jest przeszłością i nigdy nie powoduje odruchów obronnych
Oczywiście zakładając, że masz do dyspozycji swoja salę.
Zorganizować zajęcia ruchowe w ramach "zastępczej" lekcji wf-u i poganiać z nimi za piłką. Korzyść? Patrz punkt 1...o poprawieniu kondycji fizycznej nauczyciela informatyki, spędzającego tyleż czasu przez monitorem
Pobawić się quizami - wiedza przedmiotowa lub ogólna.
Tu zakładam, że po paru latach pracy ma się w swoim podręcznym zbiorze sporo rożnych materiałów do przeprowadzenia lekcji na luzie i na tematy nie koniecznie pasujące do danego etapu realizacji programu nauczania.
Można obejrzeć z nimi coś wartościowego i podyskutować - choć tu czas by nas ograniczał.
... cd mógłby zapewne nastąpić
