Nadal masz problem ze strukturą dokumentu i prawidłowym oznaczaniem jednostek redakcyjnych służących do punktowania.
Nie może być tak:
4. Zadaniem wychowawcy jest sprawowanie opieki wychowawczej nad uczniami, a w szczególności:
1. tworzenie warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowywanie do życia w rodzinie i w społeczeństwie;
2. inspirowanie i wspomaganie działań zespołowych uczniów;
3. podejmowanie działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów oraz pomiędzy uczniami a innymi członkami społeczności szkolnej.
Musi być tak:
4. Zadaniem wychowawcy jest sprawowanie opieki wychowawczej nad uczniami, a w szczególności:
1) tworzenie warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowywanie do życia w rodzinie i w społeczeństwie;
2) inspirowanie i wspomaganie działań zespołowych uczniów;
3) podejmowanie działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów oraz pomiędzy uczniami a innymi członkami społeczności szkolnej.
W wielu miejscach masz ten błąd.
Podstawową jednostką redakcyjną statutu powinien być
paragraf (w treści aktu oznaczany jako "§ 1.", "§ 2.", "§ 3." itd.).
Paragraf może zawierać
ustępy, jeżeli dotyczą one jednego zagadnienia (ustępy oznacza się cyfrą arabską z kropką, np. "1.", "2.", co oznacza odpowiednio "ust. 1", "ust. 2".
Jednostki redakcyjne służące do punktowania to
punkty, które w treści aktu oznacza się cyfrą arabską bez kropki z nawiasem (np. "1)", "2)" itd.) oraz
litery oznaczane małą literą z nawiasem (np. "a)", "b)", "c)" itd.).
Paragrafy mogą być grupowane w
rozdziały, np.
"Rozdział 6
Organy Szkoły i ich kompetencje".