Czy pełna integracja jest możliwa?

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Czy pełna integracja jest możliwa?

Postautor: dushka » 2009-04-08, 20:39

Temat celowo tu, bo myślę, że nie dotyczy tylko kształcenia integracyjnego.

Tak ostatnio się zastanawiam nad senem integracji, nad realiami, perspektywami. Czy wg Was pełna integracja uczniów pełno i niepełnosprawnych jest w ogóle możliwa? Obserwuję dzieciaki z chyba wszelkimi możliwymi niepełnosprawnościami, i - pół "biedy", jeśli dziecko ma np. zaburzenia zachowania, adhd... przeważnie reszta klasy nawet nie wie, że dziecko ma problem. Albo jest uczeń niedowidzący - tak samo. Ale jeśli jest ruchowo niepełnosprawne, a do tego intelektualnie? Albo - niedosłyszące i ma znacznie obniżone funkcje poznawcze? I tak dalej.

Wydaje mi się, że moja klasa jest całkiem nieźle zgrana, nigdy nie zdarzają się sytuacje nieprzyjemne wobec uczniów integracyjnych, ale jednak - zdrowe dzieci idą wciąż do przodu, prędko, i z wiedzą, i rozwojem ruchowym, i coraz mniej jest pól, na których mogą spotkać się z tymi niepełnosprawnymi :(

Nie wiem, ile w tym mojej winy, i czy w ogóle? Bo może - tak właśnie jest i będzie, że w pewnym momencie obie grupy wyrastają z siebie i idą własnymi ścieżkami, różnym tempem? I - tylko czasem gdzieś na siebie wpadną, kiedy akurat siebie potrzebują?

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Czy pełna integracja jest możliwa?

Postautor: Basiek70 » 2009-04-08, 22:09

jest
mam dziecko w takiej klasie
jeden organizm
każde dziecko ma swoj ogródek, w którym błyszczy
a w klasie są adhd, za, autyzm, lekkie uposledzenie
i mimo to kazdy w czyms przoduje
zasluga pan? zapewne
ale dla mnie ogromna rodzicow
trafili sie tacy co rozumieje idee i chca zeby ich dzieci w niej wzrastaly
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
MarDeb
Posty: 130
Rejestracja: 2009-04-12, 21:53
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Religia, Inne
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Czy pełna integracja jest możliwa?

Postautor: MarDeb » 2009-04-14, 17:03

Pełna integracja jest tylko możliwa w idealnym społeczeństwie. W życiu możemy co najwyżej zbliżać się do tego ideału.
Moje pomysły na zajęcia naukowe z przedszkolami:
https://www.debinski.edu.pl/zajecia-naukowe/

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Czy pełna integracja jest możliwa?

Postautor: dushka » 2009-04-14, 18:22

Basiek, a w której klasie jest Twoje dziecko?

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Czy pełna integracja jest możliwa?

Postautor: Basiek70 » 2009-04-16, 21:37

obecnie w 3
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Czy pełna integracja jest możliwa?

Postautor: dushka » 2009-04-17, 14:41

Czyli są to dzieci. Pogadamy za 2-3 lata, gdy dzieci niepełnosprawne niestety emocjonalnie zaczną odstawać od dzieci zdrowych, wkraczając w lat naście.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Czy pełna integracja jest możliwa?

Postautor: Basiek70 » 2009-04-18, 18:52

dushka, mam w rodzinie niepełnosprawną nastolatkę
wózek, niewładna od pasa w dół, cewnikowanie
w kręgosłupie płytka, widać nawet pod ubraniem
leczona hormonalnie, co pozostawiło ślady na jej wyglądzie
w pełni zintegrowana ze środowiskiem
w szkole i poza nią
drugą taką z zespoem Downa znam osobiscie
i również doskonale funkcjonuje w środowisku rówieśniczym
ale w obu przypadkach ogromna współpraca szkoły i rodziny
widzę ze się da, ale nie przychodzi to samo
i wiesz czego najbardziej potrzeba?
wiary, że to jest możliwe
bez tej wiary nie masz szans
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."


Wróć do „Szkolna codzienność”