P.S.Spacer po osi dla liczb dwucyfrowych,to odpowiedż na pytanie "Czy idę w kierunku zera? ". Jeżeli TAK,to :"Czy przejdę dalej niż to zero (ile kroków?)? ,czy zatrzymam się przed zerem (ile kroków przed zerem?)?.Oddalanie się od zera jest "prostsze w obsłudze".
[ Dodano: 2006-09-15, 21:51 ]
Ćwiczenia,które pobudzą ucznia średniego i pozwolą tworzyć nowe problemy uczniom aktywnym. TYP I : oblicz brakującą liczbę oznaczoną literą -2+5-7+A=0 ;+4-8-B=-10. Trudniejsze (wg apetytu odbiorców)
[-4+C]:2=-5
TYP II : Tu należy otworzyć radosną twórczość młodych poprzez KONKURSY - między rzędami (zadania układa rząd dla rzędu); przy tablicy - dwóch uczniów oblicza wybrane przykłady z klasy (nauczyciel podaje punktową wagę przykładu)- różny może być system wyłonienia zwyciężcy,który otrzyma ocenę bdb z klasówki. TYP III : Można wyłonić mistrza rachunków spośród równoległych klas szóstych - BO TO JEST NA CZASIE.Piotr.
P.S. Będę wielce rad,jeżeli choć jeden bywalec tego Forum napisze o lekcji z proponowanym typem ćwiczeń.Czekam,



[ Dodano: 2006-09-15, 21:52 ]
Ćwiczenia,które pobudzą ucznia średniego i pozwolą tworzyć nowe problemy uczniom aktywnym. TYP I : oblicz brakującą liczbę oznaczoną literą -2+5-7+A=0 ;+4-8-B=-10. Trudniejsze (wg apetytu odbiorców)
[-4+C]:2=-5
TYP II : Tu należy otworzyć radosną twórczość młodych poprzez KONKURSY - między rzędami (zadania układa rząd dla rzędu); przy tablicy - dwóch uczniów oblicza wybrane przykłady z klasy (nauczyciel podaje punktową wagę przykładu)- różny może być system wyłonienia zwyciężcy,który otrzyma ocenę bdb z klasówki. TYP III : Można wyłonić mistrza rachunków spośród równoległych klas szóstych - BO TO JEST NA CZASIE.Piotr.
P.S. Będę wielce rad,jeżeli choć jeden bywalec tego Forum napisze o lekcji z proponowanym typem ćwiczeń.Czekam,


