Nie nauczymy wszystkich uczniów wszystkiego , ale nie odmawiajmych większej przygody tej mniejszej grupie , która posiada w sobie "żyłkę do matematyki".

Oto dyskusja równania elementarnego postaci :
(3m+2)*x = (5m-4) .
Gdy przygotujemy /przedyskutujemy równania postaci :[1] 0*x=0 ;
[2] 0*x=5/różna od zera/ ; [3] 7*x= ? /dowolna/ , to G D Y B AN I E stanie się poleceniem zrozumiałym i wykonalnym [nawet dla średniego ucznia].

Dajmy szansę twórczego działania uczniom :[a] w grupach , [b] między grupami .
Przeprowadżmy konkurs - sami lub z zaangażowaniem uczniów .

Niech złożą propozycję zadań do sprawdzianu (można je wykorzystać w drodze losowania - to miły i wychowawczy gest). W szkole mogą powstawać zbiory zadań , zbiory sprawdzianów - z zamieszczonymi danymi o autorze . OBY TYLKO "NAUCZYCIELOM CHCIAŁO SIĘ CHCIEĆ" , jestem pewien , że włączą się rodzice - widząc dobro dziecka.
Piotr.