
[1] doprowadzić wyrażenie do najprostszej postaci ,
[2] obliczyć 40 % wartości wyrażenia dla (...) ,
[3] rozwiązać równanie ,
[4] rozwiązać nierówność i
(a) ... ,
(b) ... , itd .


Omówienie: oni nie znając wzoru (a-b)(a+b)=.... - liczą "na piechotę" , nauczyciel - wzorem .

Omówienie - oni na "piechotę" , a nauczyciel (100-2) do kwadratu :10000-400+4 =9604 .

Gdy ich przegrana będzie jawna i przyjęta - należy wystąpić z ujawnieniem metod i początkowo liczyć na LICZBACH.


[A] zapisywać literowo pole kwadratu o boku (x+3) ,
[B] zapisywać pole prostokąta o wymiarach : (x-4) oraz (x+4) ;(x-3) oraz (x+5).Ujawniając fakt , że ów prostokąt powstał z kwadratu o boku x .

Po takim "wstępie" można zaoferować bezduszne operowanie tymi wzorami w równaniach i w nierównościach .
Piotr.
P.S. Chętnie "coś " przeczytam pod tym tekstem - twórczego , ubogacającego.Ja też mam w planie pociągnąć to zagadnienie (np.: geometrią zgiętej kartki , itp,itd, ...).