catchmeifyoucan pisze:wystarczy dokładnie wytłumaczyć, niech potem każdy uczeń pod okiem nauczyciela wykona określoną konstrukcję geometryczną.
Niestety nie masz racji. Jak w klasie jest 30 uczniów nie jest możliwe sprawdzenie jak wykonują konstrukcję, bo cała lekcja minie. Na początku każdej lekcji robię kartkóweczki - 1 grupa proste prostopadłe, 2 - równoległe, po kilku dniach wszyscy umieją. Wtedy np za 3 kartkówki stawiam jeden stopień.
Ja uczę w podstawówce i do geometrii uczniowie mają właśnie zeszyty bez linii (kratki to też linie tyle, że prostopadłe) i później nie mają problemów, proste równoległe są równoległe, prostopadłe są prostopadłe, kąty dobrze mierzone i rysowane. Dużo ćwiczeń, prac domowych, zadań praktycznych do wykonania.
Masz
Boguś rację. W przypadku geometrii linie kratki, które są w zeszycie zaprzątają uwagę, bo uczniowie myślą np. że prostopadłe, to są tylko te, które można narysować "po kratkach".
Żyj tak, abyś nie musiał się czerwienić, zwłaszcza przez samym sobą.