[1] "wyjęty" ze zbiorów zadań (mały wysiłek ucznia) ,
[2] "roztrząsanym" na tablicy : jeden pracuje pozostali spisują i tylko nieliczni
próbują rozumieć schemat rozwiązania .
Uważam , że cechy zespołu klasowego regulują procentowo :
[1] ilość zadań rozwiązanych instruktażowo ,
[2] ilość zadań tylko zawierających zapis warunków ,
[3] " " " " szkic paraboli .
Mistrzostwo nauczyciela i klimat współpracy oraz zrozumienie wymagań standardowych pozwolą uatrakcyjnić przygotowanie i realizację sprawdzianu :
[a] zespół przygotowuje na kartce zadanie ze zbiorów książkowych i nauczyciel dokłada do "banku" swoich 10 zadań. Na sprawdzianie następuje losowanie zadania - są oznakowane , aby nie było podkładania gotowców . ;
[b] są przygotowane dwa rodzaje kartek - na jednych same równania i na drugich same "życzenia" . Każdy uczeń losuje parę kartek .
Celowym jest zorganizowanie "Sprawedzianu Bliżniaka" pod hasłem - "Funkcja kwadratowa - zadania optymalizacyjne". Ileż tu okazji do pracy twórczej uczniów. Ale o tym w następnym moim wystąpieniu.

P.S. Może dołożysz swój pomysł wzogacający lub krytyczny ?!