Wakacje = odpoczynek[1.faza]+ przygotowania do (...)[2.faza]

kącik miłośników "królowej nauk"

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 157
Rejestracja: 2006-08-14, 21:36

Wakacje = odpoczynek[1.faza]+ przygotowania do (...)[2.faza]

Postautor: Piotr » 2007-06-30, 16:56

Nie każda porażka ma jasną przyczynę, choć bywa "owocną". Dobry pedagog potrafi analizowć, aby ustrzec się od tego rodzaju - w następnym roku szkolnym. Nie każdy sukces jest zamknięciem procesu edukacyjnego : w danym zespole, w danym temacie .
Dużo jest prawdy w stwierdzeniu , że sukces ma wielu ojców, a porażka bywa sierotą.
Szukajmy na tym Forum :"PRZEPISU NA ..."
Jest książka "Kuchnia Polska", w niej przepis na zupę pomidorową, a na obozach wędrownych ta sama zupa pomidorowa miała różne smaki - w różnych lokalach gastronomicznych. I co??
Można mieć kilka pomysłów na metodę realizacji hasła programowego , a rzeczywistość (zespół klasowy,atmosfera w szkole, w klasie,itp,itd) potrafi płatać figla. Zostaje wówczas pomysłowość, obustronna dobra wola i jeszcze kilka czynników , aby wyjść zadowolonym z realizacji podjętego zadania.
Zapraszam do dyskusji: hasło i pracujemy (stoję w I szeregu ochotników-dyskutantów).
Piotr.

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 157
Rejestracja: 2006-08-14, 21:36

Matematyka "powakacyjna" - żródłem zadań powtórzen

Postautor: Piotr » 2007-07-31, 14:45

W zależności od poziomu klasy można i trzeba :
[1] powtórzyć ułamki i procenty poprzez:
(a) układanie sprawozdania z kosztów przejazdów przy biletach zniżkowych (wesprzeć się ofertami PKP na okres wakacji);
(b) prowadzenie kalkulacji kosztów wyżywienia ; indywidualnych ,zniżkowych,grupowych - mieć oryginalne oferty kwater prywatnych,ośrodków wczasowych (stałych,sezonowych).
[2] układać plan wycieczki grupowej- koszty: przejazdu,wyżywienia,noclegów.Czynności winny angażować KAŻDEGO ucznia:
(A) zdobywanie informacji:PKS,PKP;cenników różnego typu ;
(B) układanie tekstu reklamy i tekstu sprawozdania - kalkulacji wstępnej.
[3] pracować na bazie przygotowanych cenników z szeroką gamą wariantów cenowych (zależnych od wielkości grupy i terminu pobytu-wyjazdu).
Wprowadzić LIMITY wydatków: "Na SKO uzbierał uczeń 1000 zł.W oparciu o posiadane cenniki zaplanuj JEMU wycieczkę według swoich własnych upodobań.Przekonaj go o trafności twojej decyzji."[Niechaj wystąpi konkurs: uczeń starszej klasy wybiera projekt.Prezentacja anonimowa i kilku uczniów ma szansę wyboru,ale wybór musi zawierać krótkie uzasadnienie.To prawdziwa frajda edukacyjna.Piotr.
P.S.W małej miejscowości nauczyciel niech zbiera "ulotki".


Wróć do „Matematyka”