szerlokowa_pani pisze:moi drodzy ma do was prosbe. gdzie dokladnie znajduje sie zapis, ze w gimnazjum na lekcjach jezyka obcego uczniowie musza byc podzieleni ze wzgledu na poziom zaawansowania??
wiem ze jest to napisane w warunkach i sposobach realizacji podstawy programowej z jezyka obcego, ale czy jest taki zapis np. w prawie oswiatowym ??
Takiego zapisu raczej nie znajdziesz w prawie oświatowym.
Tak jak zauważyłaś jest to zapis istniejący w podstawie programowej i programach nauczania.
Za przygotowanie optymalnych warunków do realizacji PP odpowiedzialny jest dyrektor szkoły. Jego zadaniem według podstawy, programu nauczania, metodologi nauczania j.obcych itp., powinno być takie zorganizowanie arkusza pracy, aby umożliwić podział w grupach językowych.
Tak było by idealnie, ale...
Zajęcia w grupach, to dodatkowe godziny. Te, to dodatkowa kasa na wynagrodzenie. I tutaj zaczyna się problem.
OP zazwyczaj ustala limit ilości osób w grupie i jeśli nie jest on 'spełniony', grup nie będzie. Dla OP to czysty zysk. I tak j.obce ralizowane są często bez podziału na grupy - a już wiesz, że poziom opanowania języka przez uczniów bywa różny.
Powiem tak: Dużo zależy od dyrektora.
Tak czy siak, ciągle nie dałbym się wrobić w dwie podstawy programowe z j.obcego na jednej godzinie.