NPP w szkole średniej- j. niemiecki

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

rawka18
Posty: 5
Rejestracja: 2009-08-27, 19:18
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: pomorskie

NPP w szkole średniej- j. niemiecki

Postautor: rawka18 » 2014-03-30, 12:11

Witam,

mam pytanie zwiazane z NPP. Co zrobić z uczniami w klasie I, ktorzy na tescie poziomujacym wypadaja tak slabo, ze nalezaloby z nimi zaczac ponownie od podstaw? Wg NPP nie wolno mi tego robic.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: NPP w szkole średniej- j. niemiecki

Postautor: vuem » 2014-03-30, 14:01

Co to jest NPP?

Czego nie wolno Ci robić, bo nie bardzo rozumiem.

rawka18
Posty: 5
Rejestracja: 2009-08-27, 19:18
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: pomorskie

Re: NPP w szkole średniej- j. niemiecki

Postautor: rawka18 » 2014-03-30, 14:07

Nowa Podstawa Programowa, zaczynac znowu od podstaw.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: NPP w szkole średniej- j. niemiecki

Postautor: vuem » 2014-03-31, 15:18

rawka18 pisze:zaczynac znowu od podstaw.


Możesz zacytować przepis, proszę?

rawka18
Posty: 5
Rejestracja: 2009-08-27, 19:18
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: pomorskie

Re: NPP w szkole średniej- j. niemiecki

Postautor: rawka18 » 2014-03-31, 16:48

Taki wykres znalazlam w komentarzu do NPP :
Załączniki
npp.jpg

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: NPP w szkole średniej- j. niemiecki

Postautor: vuem » 2014-04-01, 08:07

No tak, poniższy wykres ilustruje możliwość kontynuacji. Nie obowiązek umieszczenia osoby o zerowych umiejętnościach w grupie średnio-zaawansowanej.

Nie widzę problemu w tym, że ktoś po kilku latach nauki w SP i G prezentuje bardzo nikłe umiejętności i w związku z tym pracujemy na znacznie zaniżonym poziomie.
Problem jest w sytuacji, gdy osoby trafiające do szkoły średniej nie mają możliwości kontynuowania nauki, a są raczej zmuszone do uwstecznienia.

Twoi uczniowie potrzebują solidnej pracy i przygotowania do egzaminu na poziomie podstawowym, bo o kontynuacji i podejściu do rozszerzenia możecie zapomnieć i tyle.

Trudno sobie wyobrazić, by licealista, który miał zajęcia w gimnazjum nie umiał zupełnie nic, więc spróbuj może poziomu pre-inetrmediate. Umiejętnie dobieraj materiał, konstruuj zajęcia tak, by w najlepszym stopniu odpowiadały im potrzebom i dobierz właściwe repetytorium, maj i po bólu.

Jeśli ktoś oczekuje od Ciebie uzupełnienia dokumentacji wg takiej, a nie innej interpretacji przepisów, to pisz, co papier przyjmie, a rób swoje, tzn. to co najlepsze dla Twoich uczniów.

Tak to widzę ... chyba, że interesują Cię raczej dywagacje na temat przepisów i podstawy prawnej, tu ... wymiękam :mrgreen:


Wróć do „Języki obce”

cron