Nie wiem jakie masz wytyczne, ale u nas sprawozdanie pisze się w formie tabeli: z jednej strony podstawa, z drugiej co i w jakim zakresie, w której klasie zostało zrealizowane. Ale my piszemy to na koniec roku.
Uzasadnienie oceny niedostatecznej zawsze piszę na podstawie PSO i rozkładu materiału. zaczynam, że uczeń XYZ nie opanował materiału z semestru / klasy. i zaczynam wymieniać (oczywiście w skrócie). Piszę czym to było spowodowane (nieobecności, niewłaściwe zachowanie na lekcjach, nieodrabianie prac domowych/nieuczenie się, itp.). Zawsze piszę, że informowałam rodziców o sytuacji (robię to

), że rozmawiałam z uczniem i stwarzałam mu możliwości poprawy, ale uczeń z nich nie skorzystał (raz podałam cytaty

). A tak w ogóle, to gdzieś czytałam, że nie trzeba pisać uzasadnień, bo nie ma nigdzie takowego zapisu. Może więc ktoś ma więcej danych na ten temat?