Problem ze sprawdzianem

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Problem ze sprawdzianem

Postautor: haLayla » 2010-10-05, 19:13

Odnośnie pkt e. Nie możesz zamknąć drzwi na klucz?
<3

benia8686
Posty: 239
Rejestracja: 2010-04-17, 16:01
Kto: student
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Problem ze sprawdzianem

Postautor: benia8686 » 2010-10-05, 19:37

Odnośnie pkt e. Nie możesz zamknąć drzwi na klucz?


Oczywiście, że mogę, tylko czy nie będzie to w oczach uczniów akt desperacji z mojej strony? Że jestem na tyle słaba i posuwam się do zamknięcia drzwi, aby ich zatrzymać?

benia8686
Posty: 239
Rejestracja: 2010-04-17, 16:01
Kto: student
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Problem ze sprawdzianem

Postautor: benia8686 » 2010-10-05, 21:24

Dziękuję za bardzo konkretne rady. A co gdy: (wiem, że to może czarnowidztwo, ale tak jak pisałeś wcześniej, trzeba mieć obmyślony następny krok, dlatego pytam w razie w):

miwues pisze:benia8686 napisał/a:
co mam robić jeśli następnym razem będą chcieli wyjść?? Mam stanąć w drzwiach?

Tak. A kiedy wyjdą podstępem - wezwać ich później i wyciągnąć konsekwencje.

benia8686 napisał/a:
lub nie przyjdą na karciane?

Wezwać ich na drugi dzień i wyciągnąć konsekwencje.


jakie to mają być Twoim zdaniem konsekwencje? Że mają zostać za to na dwóch przerwach czy godzinach karcianych? a może jeszcze coś innego?

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Problem ze sprawdzianem

Postautor: haLayla » 2010-10-05, 22:46

benia8686 pisze:
Odnośnie pkt e. Nie możesz zamknąć drzwi na klucz?


Oczywiście, że mogę, tylko czy nie będzie to w oczach uczniów akt desperacji z mojej strony? Że jestem na tyle słaba i posuwam się do zamknięcia drzwi, aby ich zatrzymać?


O tym nie myślałem. Ale sądzę, że to zależy od wieku uczniów. Starsi mogą tak to odebrać, młodsi raczej nie.

Pamiętam jeszcze taki system:

Za każde przeszkadzanie zapisujesz na tablicy imię delikwenta. Jeżeli się to powtórzy, stawiasz kreskę. Jeżeli jednak zacznie uczestniczyć w lekcji, zmazujesz kreskę, aż dochodzisz do zmazania nazwiska. Osoby, które są aktywne od początku, są zapisywane na drugiej stronie. Osoba pierwsza z jednej i drugiej strony tablicy dostaje odpowiednią nagrodę za swoje zachowanie.

Taki system miała bodajże anglistka w moim gimnazjum. Był skuteczny, bo ja miałem motywację, w postaci rywalizacji, by nie znaleźć się na drugiej stronie :)
<3

benia8686
Posty: 239
Rejestracja: 2010-04-17, 16:01
Kto: student
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Problem ze sprawdzianem

Postautor: benia8686 » 2010-10-06, 08:51

haLayla pisze:Za każde przeszkadzanie zapisujesz na tablicy imię delikwenta. Jeżeli się to powtórzy, stawiasz kreskę. Jeżeli jednak zacznie uczestniczyć w lekcji, zmazujesz kreskę, aż dochodzisz do zmazania nazwiska. Osoby, które są aktywne od początku, są zapisywane na drugiej stronie.


Ciekawy pomysł.

haLayla pisze:Taki system miała bodajże anglistka w moim gimnazjum. Był skuteczny, bo ja miałem motywację, w postaci rywalizacji, by nie znaleźć się na drugiej stronie :)


A co jeśli są delikwenci, którym nie zależy, żeby znaleźć się na "dobrej" strony tablicy?

haLayla pisze:Osoba pierwsza z jednej i drugiej strony tablicy dostaje odpowiednią nagrodę za swoje zachowanie.

Co Twoim zdaniem byłoby tymi odpowiednimi nagrodami czy karami dal tych ze "złej" strony?

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Problem ze sprawdzianem

Postautor: haLayla » 2010-10-06, 17:43

Myślę, że za brak aktywności należy się niedostateczny, ewentualnie dla "najaktywniejszego" koza. Dla tych, którzy uczestniczyli w lekcji jakieś plusy czy pochwały. W podstawówce mogłabyś dać aktywnym lizaki, ewentualnie jakieś cukierki. Dla "przeszkadzaczy" wystarczającą karą byłoby patrzenie, jak tamci jedzą słodycze :)
<3


Wróć do „Języki obce”