Buniu, mam wrażenie, że pracujesz z podręcznikiem przeznaczonym dla klas o poszerzonej liczbie godzin. Nie każdy podręcznik można realizować bez zeszytu ćwiczeń i być może dlatego ciężko Ci się z nim pracuje. Nie rozumiem jak można wprowadzać słownictwo bez powiązania z dialogiem czy tekstem... ale jeśli tak jest to rób uczniom rozgrzewki leksykalne w formie różnych zabaw językowych, w czasie których będzisz to słownictwo utrwalać.
Co do ćwiczeń adresowanych do uczniów słabych, to nie wynika to z dobroci serca tylko z wymogów narzuconych przepisami

, więc chcąc nie chcąc i tak powinno się je zaplanować w sprawdzianach.
Niepokoi mnie to, że tłumaczysz z uczniami teksty, może źle zrozumiałam... Tekst, poprzedzony wprowadzeniem leksyki(w miarę naturalnym czyli zadaniami leksykalnymi, pogadanką, obrazkiem,..., czyli to co proponuje metodologia zadaniowa) powinien najpierw posłużyć do konwersacji na jego temat lub realizowania innych zadań związanych z jego treścią w celu sprawdzenia co uczniowie zrozumieli, jakie treści z tekstu "trafiły" do nich, a dopiero po tym tłumaczymy poszczególne słowa, wyrażenia,... najchętniej w danym języku obcym, za pomocą gestu, ruchu,... W ten sposób nauczysz uczniów rozumienia intuicyjnego, rozumienia zdań, w których występuje nowe słownictwo. Tłumaczenie całego tekstu zabija tę umiejętność.
Co do dyscypliny, to na pewno podnoszenie głosu i krzyki niczego nie zmienią, działają zawsze tylko na niekorzyść nauczyciela. Zastanów się dlaczego oni są niegrzeczni i niezainteresowani przedmiotem. Zastosuj metodę nagród: dzisiaj byliście bardzo pracowici, więc na następnej lekcji nauczę Was piosenki (zespołu, który oni kochają) lub: szkoda, że nie byliście grzeczni dzisiaj, bo chciałam na następnej lekcji nauczyć was piosenki..., a tak nie zdążyliśmy zrobić ... i będziemy musieli jeszcze to dokończyć, ale jak się postaracie, to może starczy nam czasu i... Postaraj się wprowadzać teksty i dialogi różnymi metodami, żeby zainteresować ich niepowtarzalnością zajęć, żeby szli na lekcję z ciekawością, co to dzisiaj będzie nowego, a nie z nastawieniem, że znowu będą słuchać, czytać i tłumaczyć. Jeżeli Twoje zajęcia są mało zróżnicowane, to Ty się nudzisz i oni też:) Jest dużo zabaw i gier językowych, które możesz stosować jako przerywniki, gdy widzisz, że są już znużeni. Metoda pochwał i nagród skutkuje bardzo dobrze, więc stosuj ją często a oni będą chcieli być chwaleni.
Powodzonka
