aniabra pisze:Chciałabym uczyć i sprawdzac swoich uczniów z
- czytania
-pisania
-mówienia
-słuchania
Ja bym raczej rozpisał to na znajomość słownictwa i struktur gramatycznych, których to uczniowie używają w mowie, piśmie, jak i bardziej pasywnych umiejętnościach rozumienia tekstu czytanego i słuchanego oraz w wypowiedziach pisemnych

aniabra pisze:chodzi mi o sprawdzanie znajomości gramatyki i słownictwa, jak najlepiej to rozwiązać?
np. w takeij klasie maturalnej?
No cóż, standardowe testy gramatyczne i częste kartkówki ze słówek + bardziej kompleksowe testy i próbne arkusze maturalne w całości i w częściach sprawę załatwią.
Dla uczniów zdających poziom podstawowy doradzałbym testy gramatyczne "mniej wymagające", a skupiające sie na praktycznej stronie medalu.
nie istotne jest to czy perfekcyjnie znają wszystkie kombinacje modalnych z wszystkimi rodzajami bezokoliczników, znaczenie ma umiejętność wyrażania przymusu, możliwości itp.
Inaczej mówiąc, maja umieć powiedzieć/napisać "muszę coś zrobić", a czy użyja must, need, czy have to, to juz nieistotne. To tak pod kątem egzaminu, bo oczywiście jego dobry wynik jest nie jedynym celem Twojej pracy

aniabra pisze:mają w tych repetytoriach te działy tematyczne, liste słownictwa...co z tym zrobić?
Ćwiczyć i testować, na różne sposoby, nie pozwolić, by ktokolwiek "zgubił" to co w nich najwazniejsze. Oczywiście nie muszą znac wszystkich słów, nie pozwól tez na "mechaniczne" wkuwanie - sprawdzi sie w kartkówce sprawdzającej znajomość słownictwa poprzez tłumaczenie słupków wyrazów, ale gdy przyjdzie do czytania, pisania, czy mówienia może być gorzej. Zawsze dbaj o budowanie odpowiedniego kontekstu.
aniabra pisze:no i co z tym regularnym pytaniem? odpuścić to?
Ależ nie, czemu? Tylko zadbaj, by cały Twój system sprawdzania ich postępów i oceniania był "ekonomiczny" i efektywny.