UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

renipust
Posty: 24
Rejestracja: 2011-06-24, 12:15
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: małopolskie

UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: renipust » 2013-02-05, 22:11

Witam
chciałabym zapytać, jak wygląda "w praktyce" Wasza praca z uczniem z głęboką dysleksją? Zwłaszcza chodzi mi o j.angielski w szkole podstawowej.
Pozdrawiam

soma
Posty: 40
Rejestracja: 2012-06-15, 14:24
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: soma » 2013-02-05, 22:51

Też przyłączam się do prośby, zwłaszcza w warunkach klasowych, w pracy z grupą ok. 20 osób, przy zupełnym braku pracy rodziców z uczniem w domu.

Awatar użytkownika
creative
Posty: 51
Rejestracja: 2012-11-13, 22:15
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podlaskie

Re: UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: creative » 2013-02-10, 04:10

Co prawda proszono o przykłady w praktyce, mimo wszystko podeślę link, może pewne rzeczy rozjaśni. Mi rozjaśniło swego czasu.

http://www.jezykangielski.org/index.php?newsid=693

Nilborn
Posty: 1
Rejestracja: 2013-09-14, 12:33
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: Nilborn » 2013-09-14, 12:39

Poszukaj książki autor: Wojciech Nowak - Język Angielski dla dyslektyków. Wydana kilka lat temu. Nie wiem czy jeszcze gdzies do dostania. Ksiazka raczej chyba dla gimnazjalistow i licealistow ale moze cos przyda sie tez dla szkoly podstawowej.

smv
Posty: 143
Rejestracja: 2007-09-17, 18:53

Re: UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: smv » 2013-09-15, 14:27

ja sie wypowiedziec moge tyle o ile..
mam dyslektykow w klasach, fajnym przykladem nauki dla takich uczniow jak i innych jest np pisanie na plecach przykładów słówek, liter. Pisanie w powietrzu, rysowanie nowych słów palcem nad głową. Myślę ze taki sposob zachęci rowniez uczniów bez opinii PPP.
Poza tym nie zwracam uwagi na błędy w zapisie bo musialabym non stop siekać banie a to nie o to chodzi. Patrzysz na zawartość merytoryczną treści napisanego testu/listu itp, dajesz więcej czasu na odpowiedź (pisemną/ustną).
Mimo wszystko nie ma lekko taki uczen bo uczy się tego samego co wszystkie dzieci, nie ma traktowania ulgowo- jedne co to pisanie- na nie nie zwracam uwagi aczkolwiek uczniowi zwracam uwage by pamiętał o poprawnym zapisywaniu.

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: iluka » 2013-09-15, 14:43

smv zwróć uwagę, że tutaj chodzi o ucznia z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ :!:
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: linczerka » 2013-09-15, 15:42

smv, to nie tak.
Uczeń z głęboką dysleksją powinien być pod opieką terapeuty pedagogicznego, który (na podstawie zaleceń opinii PPP) powinien opracować wskazania do pracy na każdym przedmiocie. Wymaga to specjalistycznych form i metod pracy.
Głęboka dysleksja to bardzo poważne zaburzenia w uczeniu się technik szkolnych. Bardzo nikłe są nadzieje na duże postępy, bo głęboko zaburzone są funkcje percepcyjno -motoryczne, poznawcze, inaczej funkcjonuje centralny układ nerwowy. Inna jest też jego struktura. Uczeń ma problemy spostrzegania (wzrokowego, słuchowego, dotykowo-kinestetycznego), motoryki, uwagi, pamięci (wzrokowej, słuchowej, ruchowej), lateralizacji (orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni).
Uczeń wymaga oddziaływania polisensorycznego.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Vasa
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-31, 12:59
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: mazowieckie

Re: UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: Vasa » 2014-09-11, 00:06

linczerka pisze:.
Uczeń z głęboką dysleksją powinien być pod opieką terapeuty pedagogicznego, który (na podstawie zaleceń opinii PPP) powinien opracować wskazania do pracy na każdym przedmiocie.


O, a to ciekawe.
U nas dostosowania muszą pisać nauczyciele przedmiotów... Skąd ta różnica? Ktoś się może orientuje jak powinno to wyglądać?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: linczerka » 2014-09-11, 06:25

Zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych(tam szukaj informacji, które Cię interesują) nauczyciel dostosowuje wymagania. Nie jest wskazane, jaki nauczyciel.

U nas terapeuci wypisują wskazania i ewentualnie mogące wystąpić problemy we wszystkich obszarach dotyczących nauki (koncentracja, słuch, orientacja przestrzenna, czytanie, pisanie, prozodia, fonologia itd) na każdym przedmiocie. W oparciu o te teoretyczne wskazówki i opinie z poradni nauczyciele poszczególnych przedmiotów opracowują dostosowania. Dość szczegółowe.
Taka procedura dotycząca wszelkich dysfunkcji znacznie ułatwia nauczycielom opracowanie dostosowań i sposobów/form indywidualizacji.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

gramma
Posty: 18
Rejestracja: 2014-07-07, 12:58
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: lubelskie

Re: UCZEŃ Z GŁĘBOKĄ DYSLEKSJĄ NA J. ANG.

Postautor: gramma » 2014-09-17, 13:43

Nie mam doświadczenia w uczeniu dzieci z głęboką dysleksją, ale ostatnio znalazłam kilka pomysłów na pracę z dziećmi na stronie wyd. Pearson -
http://www.pearson.pl/angielski/konferencje-szkolenia/filmy-szkoleniowe/praca-z-uczniami-dyslektycznymi.html

Tam jest do pobrania broszura napisana przez Panią z projektu DysTEFL, podsuwa kilka fajnych rozwiązań na lekcje.


Wróć do „Języki obce”

cron